Ingen mens - que pasa?

Vet du att det är nog väldigt väldigt ovanligt. Speciellt om det är såpass långt efter ägglossning.
Ja, det är ovanligt. Enstaka tillfällen skrev jag...
Men jag har minne av en bukefalist som testade positivt först i typ vecka 11-12 eller nåt. Det händer, även om det är extremt ovanligt.

Som redan påpekats är kroppen lite jobbigt finurlig. Jag hade varit deprimerad/stressad i flera år när mensen plötsligt uteblev i över ett år. Jag upplevde inte att jag mådde bättre eller sämre just det året och jag tolkade det som en signal om att systemet inte ställde upp längre.

Ett det att mensen kom tillbaka har den varit väldigt opålitlig och kan hoppa ett par månader för att dyka upp när den känner för det.

Själv oroade/oroar jag mig inte för det och vid de vanliga gynkontrollerna har inga problem konstaterats utan gynekologen säger bara att 'ibland är det bara så'.

Då är det privat eller?
Det kan man väl alltid. Men jag har svårt att se varför man ska blåsa upp oro hos TS genom att rekommendera vårdbesök.
Fast vaddå blåsa upp? Hon är ju redan orolig annars hade hon inte frågat. Sen kanske inte så orolig så hon anser sig besöka vården, men jag som skrev det från början har nu sagt 3 gånger att JAG fungerar så att blir jag orolig så har jag svårt att släppa. O om TS är likadan kan det vara skönt med ett besök.

Att kontakta gyn är ju inget konstigt, här finns gyn på sjukhus och vårdcentraler och man ringer dit och får en tid.

Om man är bekymrad och oroad över att mensen hoppat över några gånger i rad, så självklart ska man ringa gyn och boka in ett besök. Mest troligt beror det på ingenting, men att bli kollad och därefter veta att det inte är något att oroa sig för, kan göra väldigt gott för det allmänna måendet.

Om man är bekymrad och oroad över att mensen hoppat över några gånger i rad, så självklart ska man ringa gyn och boka in ett besök. Mest troligt beror det på ingenting, men att bli kollad och därefter veta att det inte är något att oroa sig för, kan göra väldigt gott för det allmänna måendet.
Jo, men ibland behöver man checka av när det är rimligt att gå och få en check. Givetvis kan man gå och kolla upp vad man vill när som helst men jag vill i alla fall höra mig för lite innan jag går till läkare.

Fast vaddå blåsa upp? Hon är ju redan orolig annars hade hon inte frågat. Sen kanske inte så orolig så hon anser sig besöka vården, men jag som skrev det från början har nu sagt 3 gånger att JAG fungerar så att blir jag orolig så har jag svårt att släppa. O om TS är likadan kan det vara skönt med ett besök.

Att kontakta gyn är ju inget konstigt, här finns gyn på sjukhus och vårdcentraler och man ringer dit och får en tid.
Ja, du skrev ju initialt såhär:
Jag hade kollat så fort jag hade kunnat.
Lagom dramatiskt och totalt onödigt sätt att formulera sig på om du inte vill göra TS mer orolig än hon redan är.

Då är det privat eller?
Det kan man väl alltid. Men jag har svårt att se varför man ska blåsa upp oro hos TS genom att rekommendera vårdbesök.

Man bokar alltså själv en tid direkt i kalendern (och anger en orsak om man vill).

Vårdcentralen som visserligen inte är landstingets.

Och jag tycker det är rimligt att _kontakta_ vården när man är orolig.

Man bokar alltså själv en tid direkt i kalendern (och anger en orsak om man vill).

Vårdcentralen som visserligen inte är landstingets.

Och jag tycker det är rimligt att _kontakta_ vården när man är orolig.
Man får väl känna sig själv. Jag kan bli orimligt orolig och katastroftänka helt i onödan. Då är det bra att jag stämmer av rimligheten i min oro innan jag upptar vårdens resurser helt i onödan.
Om man inte oroar sig på det sättet generellt så blir det väl annorlunda.

Ja, du skrev ju initialt såhär:

Lagom dramatiskt och totalt onödigt sätt att formulera sig på om du inte vill göra TS mer orolig än hon redan är.
Ja, att hon skulle söka vård om hon är orolig. Förstår inte problemet, kvittar nog vad du tycker eftersom det var till TS.

Man får väl känna sig själv. Jag kan bli orimligt orolig och katastroftänka helt i onödan. Då är det bra att jag stämmer av rimligheten i min oro innan jag upptar vårdens resurser helt i onödan.
Jag är likadan, kan också få katastrof tankar och bara "oh shit"! Efter lite googlande så brukar jag lugna mig. :)
Går dock in på vårdsidor och inte på andra ställen (typ aftonbladet).

Jamen precis! Jag är orolig för allt, hela tiden. Jag kan liksom inte söka vård varenda gång det är nåt, jag skulle bo på vårdcentralen om jag gjorde det.

Jamen precis! Jag är orolig för allt, hela tiden. Jag kan liksom inte söka vård varenda gång det är nåt, jag skulle bo på vårdcentralen om jag gjorde det.
Jag med. Men ofta är det grader av oro. Jag hatar att gå till gyn så det brukar jag isåfall gå till så det blir gjort. (Tror jag gått till en sån 3 gånger i livet).

Jag är likadan, kan också få katastrof tankar och bara "oh shit"! Efter lite googlande så brukar jag lugna mig. :)
Går dock in på vårdsidor och inte på andra ställen (typ aftonbladet).
Jag googlar på typiskt dåligt sätt. Hittar alla skräckhistorier :banghead:

Jag är likadan, oroar mig för allt. Har under hösten varit både på röntgen och UL-utredning då jag var säker på att jag hade cancer för att ett revben var lite större än de andra tex..:meh:

Iallafall; min mens försvann under 4-5 månader när jag gick och samlade mod att skilja mig. Oron över att dessutom blivit gravid mitt i allt var ju överväldigande. Jag bokade tid till gynakuten, dagen innan kom mensen...gick dit iaf och de gjorde invärtes UL bla och sa att allt såg bra ut. När hon frågade om nåt tyngde mig som kunde vara orsaken brast jag i gråt och berättade om situationen. Då sa hon att det var inte ett dugg konstigt då, det är SÅ känsligt system och att det vore konstigare om det inte var påverkat..kroppen är lite knepig at förstå sig på ibland :down:

Jag brukar ringa 1177 för att rådfråga om allt ifrån åkommor till självmedicinering vid typ huvudvärk eller ångest (alltså nu har jag tagit den här dosen, kan jag ta Alvedon med naproxen typ), så att uppmana användare här att kontakta vården är för mig inget konstigt. Ofta vet jag redan innan att jag kommer få rådet att avvakta, men det känns skönt att höra det från en sjuksköterska.

Ja, det är ovanligt. Enstaka tillfällen skrev jag...
Men jag har minne av en bukefalist som testade positivt först i typ vecka 11-12 eller nåt. Det händer, även om det är extremt ovanligt.
Kan ha varit jag :) Jag visste att jag var gravid men testerna visade inget. Jag minns faktiskt inte om det visade positivt till slut eller om ultraljud gjordes ändå och visade ett friskt foster i vecka 16 :love: Hen fyller snart 27 så det är ett tag sedan :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Har haft regelbunden mens så länge jag kan minnas, och aldrig någonsin haft någon typ av blödning mellan menstruationerna. Men så igår...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
41 038
Senast: chio
·
Kropp & Själ Jag skulle behöva lite råd.. Och tycker att ämnet är lite för känsligt för att prata med bekanta osv. om.. Sedan några veckor tillbaka...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 718
Senast: Egonson_
·
Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama