R
Raderad medlem 6459
Ja jag vet men jag tror verkligen inte att jag är gravid.Det händer vid enstaka tillfällen att graviditetstest visar negativt, trots att man är gravid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag vet men jag tror verkligen inte att jag är gravid.Det händer vid enstaka tillfällen att graviditetstest visar negativt, trots att man är gravid.
Men tror du verkligen vården gör ngt pga några veckors sen mens?
De kommer väl troligen säga att TS ska avvakta.
Då är det privat eller?Min gyn kan man själv boka tid hos. Han skulle göra en undersökning iaf. Han verkar tro på vikten att ta oro på allvar.
Ja, det är ovanligt. Enstaka tillfällen skrev jag...Vet du att det är nog väldigt väldigt ovanligt. Speciellt om det är såpass långt efter ägglossning.
Fast vaddå blåsa upp? Hon är ju redan orolig annars hade hon inte frågat. Sen kanske inte så orolig så hon anser sig besöka vården, men jag som skrev det från början har nu sagt 3 gånger att JAG fungerar så att blir jag orolig så har jag svårt att släppa. O om TS är likadan kan det vara skönt med ett besök.Då är det privat eller?
Det kan man väl alltid. Men jag har svårt att se varför man ska blåsa upp oro hos TS genom att rekommendera vårdbesök.
Jo, men ibland behöver man checka av när det är rimligt att gå och få en check. Givetvis kan man gå och kolla upp vad man vill när som helst men jag vill i alla fall höra mig för lite innan jag går till läkare.Om man är bekymrad och oroad över att mensen hoppat över några gånger i rad, så självklart ska man ringa gyn och boka in ett besök. Mest troligt beror det på ingenting, men att bli kollad och därefter veta att det inte är något att oroa sig för, kan göra väldigt gott för det allmänna måendet.
Tycker jag låter som en sund inställning. Stress kan ju påverka kroppen så det kan ju mycket väl vara det.Jo, men ibland behöver man checka av när det är rimligt att gå och få en check. Givetvis kan man gå och kolla upp vad man vill när som helst men jag vill i alla fall höra mig för lite innan jag går till läkare.
Ja, du skrev ju initialt såhär:Fast vaddå blåsa upp? Hon är ju redan orolig annars hade hon inte frågat. Sen kanske inte så orolig så hon anser sig besöka vården, men jag som skrev det från början har nu sagt 3 gånger att JAG fungerar så att blir jag orolig så har jag svårt att släppa. O om TS är likadan kan det vara skönt med ett besök.
Att kontakta gyn är ju inget konstigt, här finns gyn på sjukhus och vårdcentraler och man ringer dit och får en tid.
Lagom dramatiskt och totalt onödigt sätt att formulera sig på om du inte vill göra TS mer orolig än hon redan är.Jag hade kollat så fort jag hade kunnat.
Då är det privat eller?
Det kan man väl alltid. Men jag har svårt att se varför man ska blåsa upp oro hos TS genom att rekommendera vårdbesök.
Man får väl känna sig själv. Jag kan bli orimligt orolig och katastroftänka helt i onödan. Då är det bra att jag stämmer av rimligheten i min oro innan jag upptar vårdens resurser helt i onödan.Man bokar alltså själv en tid direkt i kalendern (och anger en orsak om man vill).
Vårdcentralen som visserligen inte är landstingets.
Och jag tycker det är rimligt att _kontakta_ vården när man är orolig.
Ja, att hon skulle söka vård om hon är orolig. Förstår inte problemet, kvittar nog vad du tycker eftersom det var till TS.Ja, du skrev ju initialt såhär:
Lagom dramatiskt och totalt onödigt sätt att formulera sig på om du inte vill göra TS mer orolig än hon redan är.
Jag är likadan, kan också få katastrof tankar och bara "oh shit"! Efter lite googlande så brukar jag lugna mig.Man får väl känna sig själv. Jag kan bli orimligt orolig och katastroftänka helt i onödan. Då är det bra att jag stämmer av rimligheten i min oro innan jag upptar vårdens resurser helt i onödan.
Om man inte oroar sig på det sättet generellt så blir det väl annorlunda.
Jamen precis! Jag är orolig för allt, hela tiden. Jag kan liksom inte söka vård varenda gång det är nåt, jag skulle bo på vårdcentralen om jag gjorde det.Man får väl känna sig själv. Jag kan bli orimligt orolig och katastroftänka helt i onödan. Då är det bra att jag stämmer av rimligheten i min oro innan jag upptar vårdens resurser helt i onödan.
Om man inte oroar sig på det sättet generellt så blir det väl annorlunda.
Jag med. Men ofta är det grader av oro. Jag hatar att gå till gyn så det brukar jag isåfall gå till så det blir gjort. (Tror jag gått till en sån 3 gånger i livet).Jamen precis! Jag är orolig för allt, hela tiden. Jag kan liksom inte söka vård varenda gång det är nåt, jag skulle bo på vårdcentralen om jag gjorde det.
Jag googlar på typiskt dåligt sätt. Hittar alla skräckhistorierJag är likadan, kan också få katastrof tankar och bara "oh shit"! Efter lite googlande så brukar jag lugna mig.
Går dock in på vårdsidor och inte på andra ställen (typ aftonbladet).
Kan ha varit jag Jag visste att jag var gravid men testerna visade inget. Jag minns faktiskt inte om det visade positivt till slut eller om ultraljud gjordes ändå och visade ett friskt foster i vecka 16 Hen fyller snart 27 så det är ett tag sedanJa, det är ovanligt. Enstaka tillfällen skrev jag...
Men jag har minne av en bukefalist som testade positivt först i typ vecka 11-12 eller nåt. Det händer, även om det är extremt ovanligt.