Ingen blöja???

SaraXX

Trådstartare
Jag har inga barn och är därför lyckligt ovetande om det mesta som rör minimänniskor. Jag hörde för ett tag sen talas om nån som inte använde blöjor på sitt barn utan använde sig av nån metod (kräks snart på det ordet). Uppenbarligen har ju ungar i tidernas begynnelse levt utan blöjor men hur fungerar denna metod egentligen nu?

Finns det några insatta Bukepäron som kan upplysa mig? Jag fattar inte :o

/Sara

Sv: Ingen blöja???

Tja när jag var i Afrika existerade inga blöjor :D Inte vet jag om det handlade om någon metod heller. De hade helt enkelt inga att tillgå.

Man lär känna igen barnets signaler och så tar man det åt sidan för att slippa på kläderna nedkissade /nedbajsade. Det fungerade iaf utmärkt för dem!

Det lär kunna fungera på svenska barn också.

Tja när jag var i Afrika existerade inga blöjor :D Inte vet jag om det handlade om någon metod heller. De hade helt enkelt inga att tillgå.

Man lär känna igen barnets signaler och så tar man det åt sidan för att slippa på kläderna nedkissade /nedbajsade. Det fungerade iaf utmärkt för dem!

Fast att hålla ut sin nakna, skitande, unge brevid cafébordet kan ju orsaka en del problem här i Sverige :idea: Cafépersonalen lär ju inte bli så glada.

Vi kissar o bajsar vår bäbis för att slippa blöjor.. Hade dom tankarna med den första oxå men allt var så nytt då så det blev inte av.

Efter sova o efter amning tar vi av kläder o blöja o håller honom så han kan kissa o bajsa och är uppmärksamma på hans signaler när han är vaken. När han är vaken kissar han ungefär en gång i halvtimmen. Jag antar att det blir längre mellanrum ju äldre han blir (8 v idag). Det har gått bra, emellanåt har vi torr blöja en halv dag eller så o de senaste 2 veckorna har jag bara tagit en bajsblöja när det blev otajming :)

Nattetid kissar jag honom inte eftersom jag är så totalt groggy då, fungerar inte för nåt annat än amning då, då blir d kiss i blöjan..

Många i afrika kör en blöjmetod, men med tygstycken istället om de tex reser där det är olämpligt att barnet gör ifrån sig. Det är ett himla meck med rena tygbitar och smutsiga tygbitar hit och dit.

Fast att hålla ut sin nakna, skitande, unge brevid cafébordet kan ju orsaka en del problem här i Sverige :idea: Cafépersonalen lär ju inte bli så glada.

Opraktiskt ja. Men för den skull inte sagt att det INTE fungerar. (Två inte i samma mening...)

Det underlättar ju också när det är +43 grader och torrt. Kläderna torkar väldigt snabbt :angel:

B reste en del med sitt barn. Men jag kom mig aldrig för att fråga hur hon löste det då. Det hade jag säkert gjort nu när jag har barn själv. Alla samtal var ju också rätt krystade eftersom vi behövde tolk till allting :(

Mina tre barn har gått på pottan sen de föddes. Men vi använder blöjor också för säkerhets skull, men bra dagar är det inte mycket som hamnar i dem. Hinner inte skriva mer nu men kan återkomma.

Intressant! Tack alla för detta, nu har jag lärt mig nåt.

Jag förstår att det inte är praktiskt i "offentliga sammanhang" men det verkar ju som att det används blöja utifall att. Men om det fungerar, varför gör inte fler såhär? Jag tycker att det som det gnälls på mest är blöjbyten och avvänjning av blöjor (så heter det kanske inte).

Jag är lat.

Nu säger säkert de som kan att det är lättare utan.

Men vissa gamla hundar har väl svårt för att lära sig sitta :angel:

Jag hade tanken när jag var gravid, men tyvärr så är jag också för lat :crazy:. Det skulle ta för mycket energi från andra saker, kände jag då iallafall. Lite svårt att förklara, men typ så. Jag är väldigt impad över de som lyckas dock :bow:

Däremot har jag aldrig tyckt att det är jobbigt med blöjbyten. Lite tufft är det nu när ungen drar av sig blöjan om hon gjort i den ...
Avvänjningen återstår att se :D.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 942
Senast: Unafraid
·
Gravid - 1år Någon annan som upplevt det med sin bebis? Liten är snart 8 veckor och ger varken ögonkontakt eller svarsleende. Jag är väl kanske extra...
Svar
7
· Visningar
4 501
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 406
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.