Lovisaleonora
Trådstartare
Fler än jag som inte får notiser längre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får...Fler än jag som inte får notiser längre?
Får du en notis nu då?Mycket sällan numera
Jag får notiser liksom lite ibland, från bevakade trådar...Fler än jag som inte får notiser längre?
Fler än jag som inte får notiser längre?
Det vanligaste "fallet", för mig, är att jag saknar notiser från trådar jag satt på "bevakning", men inte skrivit i.Jag får Notiser om gillningar och lite annat och har därför inte trott att det är något problem med notiserna. Är det någon speciell typ av notiser som ni tycker inte fungerar? Eller har det löst sig?
De senaste dagarna har det vid några tillfällen hänt att jag inte fått notis när jag citerats.Jag får Notiser om gillningar och lite annat och har därför inte trott att det är något problem med notiserna. Är det någon speciell typ av notiser som ni tycker inte fungerar? Eller har det löst sig?
Jag tror att det är så för mig med.De senaste dagarna har det vid några tillfällen hänt att jag inte fått notis när jag citerats.
Har fått vissa notiser men inte alla.
Jag fick i alla fall en notis om denna citering. Skumt om det bara fungerar ibland.De senaste dagarna har det vid några tillfällen hänt att jag inte fått notis när jag citerats.
Har fått vissa notiser men inte alla.
Ja jag får också på de flesta, men har hänt flera gånger att jag gått in i en tråd och sett att jag blivit citerad utan att det kom notis. Har dubbelkollat så att jag inte bara missat.Jag fick i alla fall en notis om denna citering. Skumt om det bara fungerar ibland.
Jag gjorde en liten buggrättningsuppdatering igår är dock osäker om den kan hjälpa några av dessa ev. problem.
Detta är vad jag vet det sätt som notiser fungerar.Det vanligaste "fallet", för mig, är att jag saknar notiser från trådar jag satt på "bevakning", men inte skrivit i.
Jag är intresserad av ämnet, men har egentligen inget vettigt att skriva, förutom då att eventuellt "gilla".
Trådar jag skrivit i, får jag notiser från, om jag fortsätter att vara aktiv utan avbrott.
Men, om jag av någon anledning, inte omedelbart läser eller agerar (skriver eller gillar) i en av trådarna, jag fått notiser från, så får jag inga fler notiser sedan.
Det tycker jag är trist, eftersom jag vissa dagar endast som hastigast besöker Buke, kollar notiser, och sedan dröjer det (kanske till nästa dag) innan jag är tillbaka. Då vill jag gärna bli notifierad om att det faktiskt finns aktivitet i de för mig intressanta trådarna, och slippa leta.
Ja jag får också på de flesta, men har hänt flera gånger att jag gått in i en tråd och sett att jag blivit citerad utan att det kom notis. Har dubbelkollat så att jag inte bara missat.
Men det där med att trådar jag satt på bevakning, inte ens resulterar i en notis?Detta är vad jag vet det sätt som notiser fungerar.
Om man inte går in i en tråd efter att man fått en notis kommer inte systemet fortsätta att "tjata" förrän man återigen går in i tråden.
Jag kan tänka mig att vissa är glada för detta, medan det självklart kan vara till nackdel för andra.
Men det skall räcka med att (följa länken till tråden) vara inne i tråden, man skall varken behöva skriva eller gilla något.
Har kollat upp detta lite. Det verkar vara samma som gäller här, att om du missar att gå in i en bevakad tråd du fått en notis om så får du inga nya notiser, innan du besökt tråden igen.Men det där med att trådar jag satt på bevakning, inte ens resulterar i en notis?
Har kollat upp detta lite. Det verkar vara samma som gäller här, att om du missar att gå in i en bevakad tråd du fått en notis om så får du inga nya notiser, innan du besökt tråden igen.
Tipset just nu är väl att ta en titt under länken Bevakade trådar då och då för att kolla om något missats:
https://www.bukefalos.se/watched/threads
Jag fick i alla fall en notis om denna citering. Skumt om det bara fungerar ibland.
Jag gjorde en liten buggrättningsuppdatering igår är dock osäker om den kan hjälpa några av dessa ev. problem.