Cillaramsa
Trådstartare
Hästakräket har en gammal broddskada som växt ner och som hovis karvade ur förra gången så att det inte skulle bli infekterat och nu kunde han inte slå på bakdojjor utan hon får gå utan minst en skoning. Jag får rida på så mjukt underlag som möjligt, och ska hålla mig på stubben och ridbanan (sand men inte supermjuk) samt raspa till kanterna. Hoppas att det håller och hon inte blir så öm, brukar inte vara det men de blir ju något mer ömma efter att ha varit skodda.
Hovis tror dock att hoven kommer att rasa och att en stor bit kommer att ryka. Tips, råd, erfarenheter? Jag tänkte inte köpa såna där spännapåskor, då jag inte tror att de funkar bra.
Hade ju tänkt tävla lite dressyr, och det ska väl gå om hon inte blir för öm och hoven trillar sönder.
Hovis tror dock att hoven kommer att rasa och att en stor bit kommer att ryka. Tips, råd, erfarenheter? Jag tänkte inte köpa såna där spännapåskor, då jag inte tror att de funkar bra.
Hade ju tänkt tävla lite dressyr, och det ska väl gå om hon inte blir för öm och hoven trillar sönder.