Information om Quarter hingst!?

T

Touchforlife

Hej

Jag har ett sto efter en quarter hingst, rider inte western.
Jag har försökt hitta information om honom på internet men hittar inget mer än några avkommor efter honom.

Har ni bra tips på vart man hittar information om hingstar?
PM gärna om ni vill veta hingst eller kan man sätta ut namnet på hingsten här?

Tacksam för hjälp :laugh:

TfL

Sv: Information om Quarter hingst!?

Klart du kan sätta ut namnet!

Alla quarterhästar finns att söka på på AQHA's hemsida, men man måste vara medlem... Där kan du kolla upp stam,showrecord och avkommor vad gäller AQHA. Sedan kan han ju ha tävlat annat än AQHA tävlingar, och även ha avkommor i APHA osv...

Aha, tusen tack.

Hingsten heter Cee Bee Doc.
Vet inget alls om honom.
Någon som vill berätta... det ni vet?

Mitt sto inte renrasig Quarter... :(
men hon är väldigt go ändå :D

Tacksam för svar!

TfL

Hej!! min häst stod vid samma tränare som Cee Bee doc 1996 och då träffade jag honom mycket. Han var (vet ej om han ännu lever) jätte trevlig och supermysig vad jag kan minnas. Palominofärgad. Han tävlades i reining framgångsrikt 1995 oh 1996 vad jag vet säkert. Kanske tävlades han även 1997 men det är jag inte säker på. Han reds av Rick Lemay.
När han sedan åkte hem till ägarna sågs han inte till mer så jag gissar att aldrig ägarna tävlade honom själva. Vet ej heller om han bytt ägare sen dess. Men som sagt, han tävlades i reining och han var både snygg och trevlig. Det var tråkigt när han slöt att tävla och man inte fick höra vad som hände med honom sen.
Mvh

Tack ALLA för era svar!

:bump:

Hej

Jag har ett sto efter en quarter hingst, rider inte western.
Jag har försökt hitta information om honom på internet men hittar inget mer än några avkommor efter honom.

Har ni bra tips på vart man hittar information om hingstar?
PM gärna om ni vill veta hingst eller kan man sätta ut namnet på hingsten här?

Tacksam för hjälp :laugh:

TfL
Kenner ej din hingst men undrar om nån känner till Halcyon The Great? Han är pappa till min appendix

Halcyon the Great 38p vid avelsvärdering.
Bill Nilsson, 044-82203

är det enda jag kan hitta.

Min kompis hade en avkomma efter Hasse.
Han stod här på orten innan ägaren flyttade till typ skåne.
Jag vet inte så jättemycket om honom, men vad vill du veta? :)

Hej "Hasse" är en superfin Palominohingst efter Cata Cord och ett usa-importerat sto, han borde vara 17-18 år nu, den gamla typen av quarter, mycket massa, han är pensionerad sen ett antal år tillbaka, men har en del avkommer som tävlade/tävlar med bra resultat. Hasse själv var ute lite i slutet på 90-talet, men tror inte att han tränades för tävling alls utan användes mest som fritidshäst, vad jag vet bör tilläggas. Träffade honom för en tre år år sen, och då var han still going strong.
Mvh Mia

Hej,

Jag har ett sto efter Cee Bee Doc som jag fött upp själv. Hon är född -96 och jag hoppades väl på att få se honom lite mer på tävlingsbanorna. Han stod hos Rick LeMay då och det var han som tyckte att det skulle kunna vara en bra hingst till mitt sto.

Kommer inte ihåg mycket av honom annat än att färgen var helt underbar. Vet inte var han finns idag men det är synd att han fullständigt försvann. Är det verkligen inte någon som vet vad som hände? Blev han skadad? Lever han fortfarande?

Hej,

Jag har ett sto efter Cee Bee Doc som jag fött upp själv. Hon är född -96 och jag hoppades väl på att få se honom lite mer på tävlingsbanorna. Han stod hos Rick LeMay då och det var han som tyckte att det skulle kunna vara en bra hingst till mitt sto.

Kommer inte ihåg mycket av honom annat än att färgen var helt underbar. Vet inte var han finns idag men det är synd att han fullständigt försvann. Är det verkligen inte någon som vet vad som hände? Blev han skadad? Lever han fortfarande?

Håller med dig!
Skulle verkligen vilja få fram vart han finns idag och vad han gjort och kanske fler avkommor.
Vem är ditt sto undan?

Har du någon bild?
PM gärna om du inte vill lägga ut här. :)

Jisses vilken liten raring! :love:
Vilken gullig liten prick med brunt han har mitt i svansen :D

Jag har ett halvblodsto e. Kew Gardens xx-Sombrero som är mamma. Hon är 27 år nu och har tävlats i western av mig från ca 1991-2000. Här kommer en bild på både Ju Bee Lee och "mamma" Julia. JBL har lite mammamage kvar för hon fick föl i somras.

Ju Bee Lee
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_31/23980000-23989999/640x480/23989179.jpg

Julia
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_31/23980000-23989999/640x480/23989455.jpg

Skall fotografera min "lilla" dam idag!
Återkommer!:)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
0
· Visningar
92
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 060
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka