Inför nuvarande årets slut

Det är mer och mer vansinnesdåd för varje år som går. Köpcentra som får stänga för det skjuts med raketer, poliser och ambulanser som inte kommer fram pga att dom blir attackerade av raketer, privatpersoner får raketer släppa mot sig (japp, det har jag råkat ut för själv) osv osv. Förstår inte varför det får fortsätta säljas till privatpersoner :confused::rage:

Det är mer och mer vansinnesdåd för varje år som går. Köpcentra som får stänga för det skjuts med raketer, poliser och ambulanser som inte kommer fram pga att dom blir attackerade av raketer, privatpersoner får raketer släppa mot sig (japp, det har jag råkat ut för själv) osv osv. Förstår inte varför det får fortsätta säljas till privatpersoner :confused::rage:
Förstår inte heller det, verkligen rena vansinnet! Här skjuter föräldrarnas grannar, på tomten mellan husen :meh: Fast det finns en passande grusplan bara några meter bort.
Katten är stressad och orolig och min 5 åriga son är ledsen och tycker smällarna är otäcka

Senast ändrad:
Varje år förvånas jag över hur mycket raketer som faktiskt skjuts vid tolvslaget. Förutom alla andra som skjuts före/efter. I don't get it. Tom katten blev rädd o har gömt sig under sängen i år när grannen (som dock sa till, uppskattas!) började.

Jag förstår inte var ungdomarna får tag i raketer. Visst om de har någon som köper ut, men de är ju rackarns dyra. Hur har de råd med att stå och skjuta såna i flera dagar? Får alla små ligister raketer av föräldrarna?

Nyårsnatten blev lång. Vi gick och la oss precis som vi brukar ett tag före tolvslaget och jag låg och fipplade med fånen och hundarna vilade. Skalman va lite lätt påverkad av smällandet efter det som hänt ute och stackarn fick en flygtur strax före tolvslaget :arghh: Typ 10 i 12 smäller en bomb så jäkla högt strax utanför mitt sovrum att jag själv höll på att få hjärtstillestånd, grejerna på sängbordet studsade och Skalman som låg precis vid kanten ramlade ut sängen :nailbiting: Den bomber var inte laglig, utan någon form av polsk fulimport (haft sådana här förut) så nu är det väl en krater igen utanför huset :rage:

Men tolvslaget gick bra, för efter bomben gick jag upp och fyllde hela fickorna i morgonrocken med godis och vi hade godislek i sängen när det drog igång som värst och mat får Skalman att glömma det mesta omkring sig och så även bomber och rakettjut :D Efter godisleken så var allt som smällde inte alls lika läskigt längre, så då vilade han nästan lika lugnt som dom övriga två :)
Dock kunde jag själv inte sova förrän strax efter 4 på morgonen, för först höll bomber mig vaken i evighet - sen behövde Mini gå ut och bajja i trädgården. Lite för mycket gott under kvällen/natten fick hennes mage att lacka ut lite men sånt kan vi ta. Värre var att hon pga lös mage strax efter tömde analsäckarna i min säng:arghh: så jag fick byta sängkläder mitt i natten och precis när jag var färdig och hade krypit ner för hundrade gången, ja då kom grannen hem full som en alika och slog i dörren som en tok och sen skrålade ett bra tag :cautious:

Så ja, gott nytt år på er - här tog vi årets förmodligen längsta sovmorgon idag och sov till 9.40 :o Det är öronbedövande tyst ute, så vi ska njuta av det så länge det går :D

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka