Sv: Influensa...
Ar det sa at man har samre immunforsvar nar man ammar? Jag har akt pa inflluensan/ forkylning igen. Har 39 i feber, frossa, ont i muskler, halsont och huvudvark. Hade precis samma symptom for 4 veckor sedan. Man blir ju skraj att det ar svininfluensan och nar ska man egentligen ringa doktorn. Har tagit panodil for ma lite battre. Dessutom ar jag radd att smitta lill-tjejen.
nagon klok darute med rad?
//Krusan
Trots min otroliga paranoia och knappt vågat mig utanför en dörr, åkte jag på influensa. Min lilla tös hade snuva, sen en kväll, blev jag plötsligt jättedålig, på 20 minuter hade min temp gått upp från 36,6 till 39. Feberfrossa, skakade, huvudvärk, hade så ont i kroppen att jag grät. Ringde sjukvårdsupplysningen för jag var rädd att smitta lillan. De sa åt mig att ta Ipren och sova.
Ringde BVC dagen efter, och de sa, att det förmodligen var min lilla tös som smittat mig, och eftersom att jag ammar, så tog jag smällen hårdare. De sa också, att hon förmodligen inte blir sämre.
Vilket hon inte blev. Hon hade lite snuva, jag låg med värsta influensa symptomen
Dock var det borta efter ett dygn. Sen var jag bara lite snorig.
Mitt råd, ring sjukvården och BVC om du är orolig. Ta febernedsättande.
Krya på dig!
Hoppas du mår bättre snart