MiaMaria
Trådstartare
Min häst har under några veckor haft ont i ryggen. Han har inte varit halt, bara ömmat kraftigt i ryggens muskler. Dock har ömheten blivit mindre eller helt försvunnit då han rört sig. Jag har tömkört honom de dagar han visat ömhet. I fredags var vi på klinik. Ingen reaktion vid böjprov, men en tydlig snedhet i korset och vid longering släpade han höger bak, väldigt lite men ändå märkbart för ett tränat öga (veterinärens inte mitt). Röntgen visade en perfekt rygg, men inflammation i en glidled i höger has. Veterinären försäkrade mig om att det INTE handlar om spatt. Ömheten i ryggen har troligtvis uppkommit pga inflammationen.
Min häst ska nu gå i liten sjukhage i tre veckor. Han ska skrittas 1 timme om dagen och sen ska vi på återbesök. Han har fått behandling i hasen - kortison och tuppkam och får nu antiinflammatoriskt i tio dagar.
Någon annan som haft liknande problem? Hur gick det för er? Vet du hur och varför din häst fick sin inflammation? Min veterinär kunde inte ge rakt besked angående varför inflammationen uppkommit på min häst, men sa att det var inget jag kunnat förutse eller förhindra...
Min häst ska nu gå i liten sjukhage i tre veckor. Han ska skrittas 1 timme om dagen och sen ska vi på återbesök. Han har fått behandling i hasen - kortison och tuppkam och får nu antiinflammatoriskt i tio dagar.
Någon annan som haft liknande problem? Hur gick det för er? Vet du hur och varför din häst fick sin inflammation? Min veterinär kunde inte ge rakt besked angående varför inflammationen uppkommit på min häst, men sa att det var inget jag kunnat förutse eller förhindra...