L
LiviaFilippa
Hej! Vi har varit på hältutredning med min ena ponny och hon fick behandling för inflammation i BÅDA kotlederna OCH hovlederna fram Jag känner mig som världens sämsta matte som kanske har ridit så hon har fått det Vi frågade såklart veterinären och hon sa att det kan vara ridningen, underlag, att hon vrickat sig i hagen som har blivit en inflammation, ja många olika saker helt enkelt! Och även att det inte är så ovanligt och många hästar får det speciellt hopphästar enligt vad hon sa. Men känner mig ändå SÅ HEMSK ifall det är mitt fel! Så jag har försökt läsa på så mycket jag kan och man ska rida på varierat underlag och inte för mycket hårt och så. Problemet eller vad man ska säga är bara att nästan alla ridvägar runt stallet är grusvägar = väldigt hårda nu på sommaren! Och även paddocken har inte det bästa underlaget. Så då undrar jag om det bästa vore att flytta ponnyerna till nåt stall med mer skogsvägar och sånt också så man inte nästan bara måste rida på ganska hårt? För jag har en till ponny också och nu vågar jag knappt rida han alls ifall det är mitt fel att hon fick inflammationerna liksom, vill ju självklart inte göra han skadad också! Hur skulle ni ha gjort i mitt läge? Veterinären trodde att det skulle bli bra och att hon skulle vara okej på återbesöket men vill ju såklart ändå göra allt bättre om jag kan!