J
j3nnif3r
Har en tant som är (eller kan vara) väldigt svår att fånga i hagen. En gång tog det nog en och en halv timma Även hagkompisen är svår att fånga ibland. I alla fall, när man ska komma och ta in henne så står hon förts och väntar på att jag ska komma eller så kommer hon fram, sen helt plötsligt sticker hon i full fart och sparkar och har sig. Hon skriker även Vissa gånger har det varit väldigt nära. Då hon inte vill komma till mig, shasar jag iväg henne och då kan det bli sparkar. När hon står kvar när jag kommer, "vänder" jag och för henne med mig. När hon är lös då då. Man vill ju inte gå så pass nära och ge henne en omgång när hon måttar sparkar. Har börjat "muta" henne med nånting varje dag, började först när hon stog still, sen när jag trädde på grimman, efter att grimman var på, när vi gått en bit, utanför hagen osv. Hon går ju att fånga då och kan vara ganska villig. Tycker ni att det är en lösning, eller tycker ni att jag gör helt fel? Om ni tycker att jag gör fel, vad borde jag i så fall göra?