Indra gör spansk skritt

Status
Stängd för vidare inlägg.
testar bett och olika nosgrimmor på Indra. Hon vill inte tugga, inte böja huvudet. Stå still och helst dra och vara stum i munnen. Inte trevlig alls med andra ord. Till slut testade vi ett western bett. Då gick det böja huvudet och jobba med ryggen efter lite dragkamp. På vägen hemåt gick vi saktare och saktare och märkte att hon tog spanskt skritt steg. Till slut fyra på rad. Beröm och sedan lång tygel. Så kom vi dit igen, när lärde hon sig det? Jag vet att jag tränat för hand med mig som förebild när hon var liten men då hade vi inte några tyglar. Hon är för rolig ibland. Zingo tränade hoppning idag. Tränaren fick jobba över så det blev mammorna som fick träna dem under tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 455
Senast: Snurrfian
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 239
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 808
Senast: Vogue
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama