Individuella foderstater

SnowY

Trådstartare
Hej,

Då jag nyligen har fått barn rider nån annan person min häst. Men den person "klagar" nu lite att min häst blir tokig av HippoTop Musli (havrefritt), han har haft havrefritt musli i 3 år nu och får mindre än en kilo delat över 3 gångar om dagen. Han får också lite krossad korn (morgon och kväll 0,5kg och middag 0.3kg).

Nu letar jag efter någon företag som kan ge mig en individuell foderstat för min häst. Nån som vet var man kan göra detta?

Sv: Individuella foderstater

Du kan ringa Krafft eller maila Salsafoder. Du får väl ta deras rekommendationer med en nypa salt då de förmodligen vill sälja sina egna produkter. Det finns kanske fler fodertillverkare oxå som du kan höra med men det vet jag ej säkert.

Finns helt oberoende foderrådgivare, de är enkla att hitta vid googling, dock vill de ha en slant för besväret.

Hej,

Då jag nyligen har fått barn rider nån annan person min häst. Men den person "klagar" nu lite att min häst blir tokig av HippoTop Musli (havrefritt), han har haft havrefritt musli i 3 år nu och får mindre än en kilo delat över 3 gångar om dagen. Han får också lite krossad korn (morgon och kväll 0,5kg och middag 0.3kg).

Nu letar jag efter någon företag som kan ge mig en individuell foderstat för min häst. Nån som vet var man kan göra detta?

Är du säker på att han bli tokig av muslin om du nu haft det i tre år? Varför får han korn utöver muslin? Svårfödd? Analys på grovfoder?

Att hästen helt plötsligt skulle bli tokig av en foderstat (dessutom havrefri) som han ätit i tre år tror jag inte på

Rids han lika mycket/lika hårt som när du red? Eller är det så att börjat testa ryttaren i fråga?

Liknande trådar

Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 062
Foder & Strö Min häst Har alltid varit lite tunn i kroppen. Efter att ha bytt stall i slutet av Aug.-13 så har han lagt på sig bra. Idag har han fri...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö det är så att jag fick min höanalys nyligen.. å de stod att de nästan inte är nåt protein alls.. skickade analysen till en oberoende...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: NightRain
·
Foder & Strö Har börjat fundera på foderet jag ger min häst och lite så, så nu tänkte jag fråga er om vad ni tycker om hennes foderstat.. Hästen...
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama