Inbrott eller ej?? Fräcka människor...

Sv: Inbrott eller ej?? Fräcka människor...

Jag har en kompis som råkade ut för samma saker och hon blev så läs,Så hon tog sina täcken och sydde med stora bokstäver och skrev SNODD och sedan telefonummer:rofl:

Varför har man inte stallet larmat under natten?
Går ju att göra så att endast en dörr går att öppna utifrån med nyckel och där sitter avlarmnings-dosan. Sen har man brytare på dom övriga dörrarna (som också då bara går att öppan innifrån).
Så har vi på vår Ridskola.
För hästarnas säkerhet likaväl som stöldrisken.

Min ene häst (och jag...) blev bestulen på ett vintertäcke ute i hagen förra vintern, han var lagom frusen när jag kom hem på kvällen :mad:

lånar knapp.

övervakningskamera lär inte funka heller , tyvärr.
är det tjuvar som kan lite så klär de sig täckande och vips så kan man inte se vilka det är ändå.
min sambo jobbar i en elektronikfirma, de har kamera och de har fångat tjuvarna vid båda deras inbrott. ett par mörklädda personer med skidluva. polisen har inget att gå på.
sätt isåfall även en kamera ute, som förhoppningsvis kan fånga deras bil.
skaffa en vakthund annars:angel:

fast det med att sy på täckena var en bra ide.
eg är det väl skit samma om det är snyggt eller inte, det viktigaste är ju att man får ha täckena kvar.
vi har inga sådana här problem. v har vårt eget stall med en inhyrning som vi känner mycket väl. stall och sadelkammare olåsta.
däremot hör man fler o fler häromkring som får sina hästar plågade, och sadlar stulna.
man blir lite mörkrädd..:cry:

KL.
Jag är sjukt nojig över mitt stall. Vi har inga lås, men kameraövervakning.. men vad hjälper det om man sover.. Det är bara en fölkamera så den spelar ju inte in något. Inget har hänt i mitt eget stall, men för många år sedan var jag i ett stall där ett psyko skar och tom dödade hästar. Så jag är jätteorolig och vill ha lås,men har hört att man inte får.. Men nu ser jag att ni skrivit om det här, är det bara att kontakta brandskydd i aktuell kommun? Vi har också jätte-brandsläckare på flera ställen i stallet. Jag tror iofs att jag är övernojig, för jag har bara 4 hästar..Grejor har jag inte blivit av med, men det är låst till sadelkammaren, för den lär inne i själva huset. Men i kollektivstall och på ridskolor försvann både det ena och andra. Vissa saker hitade man gömda i andras skåp :mad:.. Men det är väl så som ni sagt, köp de fulaste sakerna som finns och ha till vardags, och lås in det som är något att ha.. för man kan tydligen inte lita på folk. tyvärr.

Att man bara kommer på tanken att gå in till någon annas häst och tar deras täcke. Det är hemskt att det finns såna folk. :mad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under natten till fredag drabbades Linde Ridskola av en mycket fräck stöld. Någon eller några har tagit sig in en låst sadelkammare och...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna