Inackorderad??

R

Red_Tee

Har nyligen fått tag i en kanonbra stallplats i ett bra stall med trevliga ägare, de har själva två hästar och tävlar.

Nu är det så att de har ingen erfarenhet av att ha "inhysingar" tidigare och nu när vi skall skriva kontrakt så pratar de om att jag kanske eventuellt kanske kan få reducerad hyra på sommaren "när dina hästar ändå går ute", bara för att de skall ha möjlighet att om någon annan vill "låna" mina boxar innan de skall tävla eller annat?

Jag har ju hela tiden haft förhoppningen att jag skall hyra boxarna hela året och kunna känna den tryggheten i att ha en box till min häst, så har jag alltid haft det innan.
Till saken är att ägarna är ganska snälla och verkar vilja alla väl, och därmed lovar de ut till höger och vänster att andra hästar får komma och beta hos dem på sommaren, fast det inte finns så överdrivet mycket bete.
För mig känns det lite lustigt eftersom jag tycker att om man lovar någon att hyra in sig och säger att man har boxar och bete och så vidare, så ser man till att inackorderingarna och sina egna har bete och boxarna i första hand innan man lovar till andra? :confused:

Vi skall diskutera kontraktet idag, jag kommer tala om att jag vill ha tillgång till allt året runt, möjligtvis om någon vill låna en box om ändå mina hästar går ute på sommaren och att denne betalar mig lite för det?
Gör jag rätt som står på mig i detta fall? Ibland känns det som om de tycker mina hästar är mindre värda bara för att jag inte har varit så ivrig att börja tävla med mera? Jag ställer ju inte av mina hästar på sommaren utan rider båda två. då hade det kännts tryggt att ha boxar och veta att man kan ta in båda samtidigt och träna.

Tanken är att jag skall börja träna mer aktivt nu till hösten.
Sitter med mina funderingar och har knappt sovit i natt för att jag grunnat på detta :crazy:, Känner mig lite undanskuffad, för det känns som om de inte riktigt vet om de vill ha inackorderingar eller hyra ut till enstaka folk.
I övrigt så är det trevliga människor och allt är kanon, kanske inbillar jag mig, men man måste ju reagera på sina känslor ibland, iallafall när jag känner att det tar energi i från andra saker att tänka på detta?
Flummigt och långt, men jag var bara tvungen att skriva av mig.

Sv: Inackorderad??

Om du är villig att betala för boxarna året om borde det väl inte vara några problem? Då tycker jag absolut du ska stå på dig!

Ja såklart är jag det, pengar är inget problem i det fallet, det är bara det att de verkar inte riktigt veta hur de vill ha det.

Vet inte hur framfusig man vågar vara, de säger ju att de helst vill att alla skall bli nöjda och glada, så det skall ju säkert bara vara att hävda sin vilja på ett bra sätt.
Vill bara inte göra så att man blir oense, känns inte bra om man skall hyra in sig där i fortsättningen.

men man tycker ju att de skall vara glada för pengarna de får av mig iallafall! ;)

Men föreslå att du betalar för boxar & så hela året & så om det är ngn som behöver låna box när din häst ändå är på bete, så kan ni ta det då och från gång till gång. Och att då kanske du får tillbaka si o så mycket av det du betalar i boxhyra per månad för att du inte kan utnyttja boxen de dagarna.

du ska inte gå med på reducerad hyra sommartid, pga av att dom vill ha din box tillgänglig för andra, om du vill ha den själv, isåfall ska du inte betala någon hyra om dom vill ha din box sommartid

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 457
Senast: Roheryn
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 592
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama