Impregnera täcken

Uppsnarjd

Trådstartare
Bästa medlet för att impregnera regntäcken med?

Täckena håller emot duggregn med så fort det börja regna mer går fukten igenom. Tänkte att eftersom de är hyffsat nya (ett är endast använt en gång) kanske det går rädda dem genom att impregnera.

Vad är det för typ av täcke? Billigare tyger tycker jag inte är ordentligt vattentäta ens som nya och då är det även svårt att täta dem med impregnering som andas, det kan fungera med någon rejälare impregnering för canvas men då ryker andningen.

Är det kvalitetstyg så har Nikwax/Bucas/Horseware bäst impregnering.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
969
Senast: TantAgda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
660
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 530
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka