Importeradponny från Irland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Oliviabrannlund
  • Startdatum Startdatum
O

Oliviabrannlund

Hej! Min ponny ska enligt den som importerat henne varit renrasig Connemara. Men eftersom vi inte har några bevis då hon "slarvat" bort papperna, så är hon registrerad som Svensk Ridponny. Men nu har jag troligtvis hittat henne på Irländska Connemaraförbundets hemsida. Någon som vet om man kan DNA-testa de föräldrarna som står på den hemsidan mot hennes DNA? Eller något som gjort något liknande? Vad kostar det isåfall? Supertacksam för svar /Olivia

Sv: Importeradponny från Irland

Första frågan är om föräldrarna lever?

Jag tycker att du ska kontakta Svenska Connemarasällskapet och fråga dem vilka krav de har.

Är hon chippad? När?

Om hon inte är chippad (enligt papprena) KAN det finnas ett gammal chip i halsen på henne, som kan styrka hennes idientitet. Kolla i så fall genom att ta ut en chipmärkare som söker igenom halsen med en avläsare.

Hon blev chippad i Sverige när förra ägaren fixade passet. Jag vet inte om föräldrarna lever. Det kanske går att kolla upp med Irländska Connemaraförbundet. Ska försöka hitta något sätt att kontakta dem. :)

För att det inte finns något annat än telefonnummer och det fungerar inte. :)

Liknande trådar

Avel Hej! Det är så att jag äger ett d ponny sto som numera fått en skada och jag funderar på att i framtiden betäcka henne med en welsh...
Svar
11
· Visningar
2 652
Avel På ridskolan där jag rider har vi en häst vars namn börjar med prefixet "Kilberry". Hästen i fråga är född i mitten av 90-talet...
Svar
12
· Visningar
2 809
Hästmänniskan Har äntligen fått mitt pass från Asrp :banana:. Efter ett år av väntan tröttnade jag och sa att jag ville ha det prioriterat (betalade...
Svar
16
· Visningar
1 891
Senast: Myzan87
·
B
Hästmänniskan Har nu haft så otroligt mycket problem med ASVH i samband med registrering av fölen plus dom äldre hästarnas pass och blir därför...
Svar
10
· Visningar
1 483
Senast: Linda L
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka