Importerade hundar kan nekas behandling

Sv: Importerade hundar kan nekas behandling

Och var ska de då ta vägen? Gå utan behandling och smitta andra?

Snarare avlivas än behandlas, uppfattar jag det som om jag läser "mellan raderna". Eftersom ingen vill behandla, vissa kanske vill men inte har möjlighet om man är en mindre klinik. Då är det väl bara avlivning som återstår.

Aha... ja det görs väl en del i Sverige också som jag förstått det?

Det handlar väl om att de inte vill öka risken för att få in för norska veterinärer okända, smittsamma sjukdomar på kliniken, där risken finns att deras övriga patienter smittas.

Om de sprider smitta i samhället är en annan fråga - som faktiskt inte är veterinärens ansvar utan hundägarens.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 749
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Jag har en 6 årig boxer som har kronisk tarmsjukdom. Hon har haft magbesvär sen hon var 6 månader gammal. Med rätt foder, medicin tycker...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 914
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 990
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka