Importerad sjukdom

Sv: Importerad sjukdom

å fy! hoppas verkligen inte att den var i kontakt med några andra hundar innan den avlivades!

Åh fy fan....

Vilken jäkla röta att hon tog den till en veterinär för dubbelkoll ändå och inte bara litade blint på den info hon fått om medicinen.

Och jag som inte begriper engelska :crazy:
Vad handlar det om? ;)

Glöm vad jag skrev. Kikade bara på länken och den var på engelska...

Jaja, men snart kommer vi få höra att seriösa organisationer kastrerar alla hundar de exporterar och att de inte sprider smitta via parningar. Om inte annat är det ägarens fel som låter sin hund para. :grin:

Tar dom bort nosarna på dom också då? Det smittade även via nos i baken....

Jag tyckter att det har tagit ovanligt lång tid innan detta hände.
2 månaders karantän var inte så tokigt, eller hur?

Tar dom bort nosarna på dom också då? Det smittade även via nos i baken....

Kanske det. ;) Nej, men importförespråkarna lär väl hävda att det är hundägarens ansvar att se till att hålla hunden "isolerad", att smittan i sig inte är ett problem eller något organisationerna kan göra något åt. Eventuellt att det bara är oseriösa organisationer som släpper igenom smittor...

Har man inte listat ut det genom att se deras annonser på blocket så fick man det ju bevisat hur seriösa de är när de dels importerar en sjuk hund och dels ljuger om sjukdomen för den som köpt hunden.

Jaja, men snart kommer vi få höra att seriösa organisationer kastrerar alla hundar de exporterar och att de inte sprider smitta via parningar. Om inte annat är det ägarens fel som låter sin hund para. :grin:

Alla hundar som importeras ska ju vara kastrerade enligt de "seriösa" organisationerna. Så bara det att de skeppar fertila hundar så fort de kan vittnar ju om hur oseriösa de är...

En vän till mig jobbade som volontär för en av dessa större organisationer och hon med flera gick ut med pappersfusket bakom. Man bakdaterade papper och ljög om veterinärbesök m.m. Riktigt läskigt....

...................

Man bakdaterade papper och ljög om veterinärbesök m.m. Riktigt läskigt....

Jo :crazy:

Tänk den dagen vi får in Rävens lilla bandmask/Echinococcus Multilocularis, vanlig i øvriga Europa som också gør människor obotligt sjuka och kan vara dødlig (ger tumører i kroppen som innehåller maskar, går inte att operera, går inte att behandla...)

Då är det slut på att äta blåbär/lingon/hjortron i skogen och slutet før smultron på strå...

Jag minns när lagen kom... Som då hundaktiv visste jag tidigt att lagen skulle komma, pratade med vår patologiprofessor om det. Han viftade bara bort mig och sade att ett så idiotiskt (ur smittovärnsynspunk) lagførslag på att ta bort karantänskravet kommer aldrig att bli....

Ja ha ja....

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 285
Senast: Hermelin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 092
Senast: sorbifolia
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 834
Senast: Görel
·
Övr. Hund Jag har precis insett vad jag lider av, skönt att äntligen få det konstaterat: Minst fyra av nedanstående kriterier skall vara...
2
Svar
20
· Visningar
3 744
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V