Imperial Basic

Sv: Imperial Basic

Den ser fin ut! Bröstan är överdrivet lång (som jag blivit "varnad" för). Så det känns lite trist. Var det tömmarna du fick med?

Nej tömmarna är från driveout.
De som följde med var svarta, vet inte hur långa de är, har inte rullat upp dem ännu.. Men de var smala och fina :)

du har redan kollat på selar.se sidorna?
Jag har klämt på en sån en gång, men la hellre till lite och fick en ideal. Imperialen maratonmodellen är helt underbar, men det vet du nog redan. Där är det en pengafråga, och även där är bröstan för lång tycker jag.

Imperial Maraton finns inte i storlek shetland tyvärr.
Det lutar åt att det blir en Ideal Harness igen.

Jo den finns i shettis storlek, kanske bara lite stor i storleken mer för en maxad shettis../ Gunilla

Jag har en maxad shettis. Men sedan har jag en på runt metern också. Så därmed är det omöjligt :/

Lite OT men vad är det som är så dåligt med att bröstan är lång?! Har precis köpt exakt en sådan sele till våran shettis (och är helt grön på körning oxå) Den är dock injusterad av en rutinerad kusk! Kan försöka fixa bilder när Boppe har den på sig om du vill se den på en liten?! (97 cm)

//Emmah

bröstan blir sladdrig och skaver på bukgjorden. Sen har imperial lite för nära på sina bröstajusteringsremmar (nackremmarna) så biten som är bakom dem mot däckeln hänger neråt och stör resten av bröstans vikt. Den lutar gärna neråt. Ganska bra om man kör maratonvagn men uruselt om man kör gigg.

Nu hade jag en imperial maratonsele, inte basic. Men jag gissar att det blir samma?
Förutom det är imperialens läder jättefint o snyggt blankt men mjukt! Snyggt skuret och sömmat.

/jenny

Tack för en bra förklaring! Nu kör vi våran shettis med rockard och tror att den kommer att fungera utmärkt tillsammans med denna sele (basic) om vi bara får dit en svängel!? Gigg är nog inte så aktuellt, än iaf :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
614
Senast: Mli
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Efwa
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka