Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
du har redan kollat på selar.se sidorna?
Jag har klämt på en sån en gång, men la hellre till lite och fick en ideal. Imperialen maratonmodellen är helt underbar, men det vet du nog redan. Där är det en pengafråga, och även där är bröstan för lång tycker jag.
Lite OT men vad är det som är så dåligt med att bröstan är lång?! Har precis köpt exakt en sådan sele till våran shettis (och är helt grön på körning oxå) Den är dock injusterad av en rutinerad kusk! Kan försöka fixa bilder när Boppe har den på sig om du vill se den på en liten?! (97 cm)
bröstan blir sladdrig och skaver på bukgjorden. Sen har imperial lite för nära på sina bröstajusteringsremmar (nackremmarna) så biten som är bakom dem mot däckeln hänger neråt och stör resten av bröstans vikt. Den lutar gärna neråt. Ganska bra om man kör maratonvagn men uruselt om man kör gigg.
Nu hade jag en imperial maratonsele, inte basic. Men jag gissar att det blir samma?
Förutom det är imperialens läder jättefint o snyggt blankt men mjukt! Snyggt skuret och sömmat.
Tack för en bra förklaring! Nu kör vi våran shettis med rockard och tror att den kommer att fungera utmärkt tillsammans med denna sele (basic) om vi bara får dit en svängel!? Gigg är nog inte så aktuellt, än iaf
Hundavel & Ras Visst är det så att är du medlem så är du en del av klubben, det är ju den stora massan som avgör om det blir en förändring eller inte...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.