Imorgon kanske vi skiljs min vän

Juzzzen

Trådstartare
12 1/2 år har denna vackra varelse, full med liv och glädje lyst upp vår tillvaro. Han är vacker, klok och han har aldrig ens försökt skada nån. En ledar typ, som lärde mig mkt under den tiden vi tränade tillsammans. Runt agility banan med glada skall for han, han älskade det! Precis som jag. Han var bäst på att söka upp grejjor. En gång sökte han upp en hjälm till ett barn i ett sädesfält, duktiga han!

Men åren går, nosen blir grå ..om det bara var det..men..

Imorgon ska vi till vet, och se vad hon säger. men chansen är stor att det värsta kommer ske.

Älskar dig Zome Blue Zock, hur ska vi kunna leva utan din glädje? Önskar att du kunde stanna, ett tag till..

IMG_2091.jpg

IMG_2096.jpg

Full av liv trots allt
IMG_2101.jpg

Här matte!
IMG_2106.jpg

Min trofasta vän, vi älskar dej så!
IMG_2111.jpg

Sv: Imorgon kanske vi skiljs min vän

Ja, han är verkligen klok den hunden. Trygg, ledartyp,alltid ödmjuk..Och fullkomligt älskar att jobba..Lilla söta:love:

Usch vad hemskt!
Lider verkligen med dig. Det finns inget värre än ovissheten men när man ändå har den där känslan av att man trots allt vet vad som komma ska..
Hoppas att han kan vara hos er ett litet tag till. :crazy::(

Jag håller tummarna stenhårt här för er alla.

*skickar stor buke-kram *

Stackare! Tyvärr är väl det enda vi kan göra att se till att hunden slipper lida. Jag vet inte om det är någon tröst, men med gamla hundar blir det mest "antingen nu, eller när han har lite ondare". Hoppas det går bra!

Han kommer få stanna ett tag till!!!:bump:

Veterinären sa att operation var svaret, efetrsom hans "tumör" sitter så pass ytligt (i ena testikeln, som ligger ytligt uppe vid ljumsken) och med goda chanser är godartad,(är oftast det när dom är kryptoschid, som han är)plus att han är i så fin kondition, både i hull,psykiskt och hjärta/lungor!

och detta är en veterinär som är ärlig och rak på sak. Eftersom han är så fin, så ska operationen inte vara några problem, blir som en kastration ungefär. Så vi kan kanske få ha honom hos oss några år till:D

ååh, va lycklig jag är nu, jag vet ju att han är gammal och att hans tid snart kommer komma, men han är som en unghund både i kropp och själ fortfarande, och det hade inte känts rätt att ta bort honom nu..

Okej om han varit dålig i kondis osv,då hade vi aldrig låit honom gå igenom ett ingrepp, men nu ska de gå bra!!=)

Så skönt att han får vara kvar, hade inte klarat en förlust nu, när jag redan har mkt i livet som är jobbigt..Tackar högre maketr,om dom finns=)

Tack alla för ert stöd!:bow:

Grattis!!!!:bump:
Skönt att han får stanna med er!:)

Senast ändrad:

Åååh vad skönt att höra!
Hoppas att ni får flera underbara friska år tillsammans och jag önskar er all lycka tillsammans i framtiden. Den tiden ni har kvar tillsammans.:bow:
Han är så fin! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund fick vi med dej underbara hund. Du var alltid glad och positiv. Svansen som aldrig var still såg ut som den var doppad i grädde längst...
Svar
8
· Visningar
775
Senast: Juzzzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025