imorgon hämtar vi min nya katt!

Netted

Trådstartare
Efter att ha kommit tillrätta i min nya egna lägenhet så börjar det kännas riktigt ensamt.. har alltid haft katter hemma och jag kan inte ta med mig min egna katt som jag har hos pappa då hon älskar livet som utekatt där hemma på gården.. och via min farbror har jag nu fått chansen till en underbar liten kattunge på 10 veckor! svart är hon med vita teckan, en jättesöt liten "strimbläs" (på hästspråk ;)) och hon kommer då att vara en innekatt. det ska bli så underbart med lite hårigt sällskap :bump:

så imorgon kan jag lägga in bilder ifall ni vill se!

Sv: imorgon hämtar vi min nya katt!

Vad härligt! Jag hämtar också hem en ny imorgon och är halvt skräckslagen över hur det kommer att gå. Ett tips är att skaffa två, de är lättare att ha att göra med om de har en lekkamrat då blir de inte lika desperat klängiga på en själv. Det bästa hade nog varit om du väntar två veckor till med din dock :)

Fast egentligen ska ju katter vara hos sin mamma tills de är minst 12 veckor...

well.. jag har hört allt från 8-10 veckor.. men jag antar att det är 12 veckor då eftersom att du säger det. hon är en otroligt självständig katt, har redan börjat äta torrfoder och lådan är hon jätteduktig med.. och hon har tydligen enligt uppfödarna varit självständig hela tiden.

jo tack, det har gått jättebra för mig hur har det gått för dig? jo har tänkt på två katter också men för tillfället går nog inte det.. hon är en otroligt cool katt, kände sig hemma efter en kvar och sköter lådan perfekt och verkar trivas som fisken i vattnet!

tack för länkarna, de var otroligt läsvärda.

blev orolig för min lilla tjej, så jag hörde av mig till uppfödaren för att veta exakt datum hon var född (de sa bara till mig att hon var 10 veckor..) och hon är född den 29 Maj.. dvs hon är 13 veckor nu.. vilket känns bra, så nu slipper jag oroa mig..

förövrigt har hon tagit flytten till mig hur bra som helst. har aldrig sett en kattunge göra sig hemmastad på så kort tid.. 15 minuter sen låg hon i brorsans knä och sov. likadant att åka bil var ingen fara, hon bara la sig ner och mös. gick på lådan direkt och sin bäbismat älskar hon.. tycker hon är liiite smal, men får hoppas att hon äter ordentligt nu när hon trivs. tror att uppfödarna har gett henne vanlig billig vuxenmat :crazy:

däremot har jag än en gång blivit påminnd om hur kul det är att ha en busig kattunge om nätterna :devil:

men hon är redan min ängel och jag ska göra mitt bästa för att ge henne ett bra liv som innekatt :love:

Grattis till den lilla tjejen!

Och så är det förvånande och roligt att någon faktiskt tar till sig åldersgränsen om 12 veckor när någon påpekar det. :bow:

tack så mycket! :D tänkte lägga in bilder snart, men jag har ju inga bra.. och just nu ligger hon och sover i mitt knä. men snart!

jo jag kan förstå det faktist.. men jag vill ju inget annat än min katt väl och jag vill ju inte orsaka henne onödiga utvecklingsrubbningar (eller vad man nu ska kalla det :o).. katter är det bästa som finns och de har alltid funnit i mitt liv, jag vill ju ge dem ett sånt bra liv som möjligt. och även om jag har haft katt hela livet erkänner jag att jag säkert har mkt att lära.. men man lever ju för att lära. och de där artiklarna kan man ju inte precis argumentera mot, det är ju bara fakta ;) men, nu har ju i alla fall jag lärt mig att jag inte ska lyssna på min "kattälskande" ( :smirk: ) mamma..

okey, nu blev jag less.. kameran vill inte lägga in bilderna.
så jag får ta de enda bilderna jag har!

här är hon:D

DSCF9525.jpg

DSCF9537.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag verkar ha börjat en trend att skaffa ett nytt djur i oktober varje år. Köpte Alice i oktober 2013 och Lava i oktober 2014. Och snart...
Svar
6
· Visningar
863
Övr. Katt Min blivande sambo har sedan tidigare en katt, men jag lobbar för en till (och jag har inte ens flyttat in än :angel: :o). Frågan är...
Svar
2
· Visningar
1 291
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur