imorgon är det dags..

Zody

Trådstartare
för lillan att bli kastrerad (passar på ett ID-märka henne samtidigt), och jag är nervös :rofl:
Finns det något speciellt jag bör tänka på imorgon när hon kommer hem?
Ska börja fasta henne om två timmar och ska göra iordning hennes myshörna lite extra imorgon.
Ska bli så skönt att få det gjort, hon mår ju sjukt dåligt av löpen och jag och sambon blir knäppa av hennes sånger och frierier. :angel:

Sv: imorgon är det dags..

Gärna en lugnt, lite mörkt rum om hon är mycket trött när hon kommer hem. Se till så hon inte hoppar upp på höga möbler innan hon är vaken och kan gå utan att vingla, samt håll koll på så hon inte sätter nån mat i halsen.

Kissarna brukar bli frusna av sövningen. Ta med nåt att bädda in henne med. Kanske har du en vetekudde att värma henne med också?

Se till att kissen undersöks före sövning och har du möjlighet att lämna henne på uppvak, tycker jag du ska göra det.

Hoppas allt går bara bra, det brukar inte bli några problem.

När jag skulle hämta hem min Abbie så ville jag ha henne så trött som möjligt. Detta för att hon inte skulle skrämma slag på mamma katt som är extremt knepig i sådana situationer. Tyvärr fick jag inte det så det tog ett tag innan Abbie var accepterad igen.

Kommer vara hemma hela dagen imorgon enbart för att hålla koll på henne när hon kommer hem, hon är min ängel ju :love:

Tack så jättemkt för tipsen, det där med vetekudde lät jättesmart. :bow: De kommer att undersöka henne innan och jag tror att de har uppvak också, är inte säker dock.

Pust, nu är hon "inlämnad" och sövs förmodligen alldeles snart.
Tycker så synd om henne, hon var så nervös stackarn. Men det blir bra, tjejerna som jobbar där är världens bästa. :love:
Får hämta henne igen efter lunch, min lilla skrutt.

jaha, då var vi hemma igen - men hur fasen får man henne att fatta att hon borde ligga ner och ta det lungt?
Nu är hon uppe och går på ostadiga ben, försöker komma upp i favoritfönstret och har vickat omkull 2 ggr. Hon är kall och helst av allt vill jag bara bädda ner henne :crazy: Dock vill ju inte hon det, när vi försökt är hon uppe igen efter 1 minut.
Mörkt rum, ensamhet etc funkar inte.. :(

Jättesvårt, de kan bli förvirrade av narkosen och ska hoppa, ragla omkring osv...

Har inget riktigt bra råd, men går över på några timmar. Se till så hon inte skadar sig, vaka över henne.

Kanske prova bädda ner henne i din egen säng och ligga bredvid? Eller sitta med henne i famnen?

Nu ligger hon iaf på sin favoritfilt här i vardagsrummet, har värmt vetekudden och lagt bredvid och lindat in henne, så nu verkar det vara lungt - för stunden iaf. :D
Provade med att ha henne i sängen medans jag också låg där men det funkade inte, hon var alldeles för upptagen med att utforska lägenheten på nytt, nerdrogad är nog allt jätteintressant. ;)

Våran kissa gjorde också så, hon hoppade upp och ner i sängen. Det enda man kan göra är ju egentligen att se till att dom inte gör illa sig.

Hoppas det läker bra!

Hanoo raglade fram och tillbaks till matskålen sist han varit sövd. Det går ju över på några timmar, bara man håller ett öga på dem.

Han var förresten jätteduktig idag, var inne och tog blodprov, blev felstucken, fick sticka om i andra benet, och sa inte ett knyst. Min nallekatt :love:

vi kastrerade vår kisse för nån månad sedan,hon fick en infektion pga av att hon hela tiden slickade sig på såret (när vi tog av henne kragen för att äta/dricka så började hon slicka! *suck*)

men då satte vi på henne mina bebiskläder från när jag var liten,haha så hon fick gå runt i barnkläder!!!!:devil: :idea:

men det du kan göra är att se till hon får en sovplats och att hon får värme,då dom blir nerkylda av narkosen...sen kan det lätt hända att dom kissar på sig..men att hon tar det lungt några dagar och inte hoppar upp på höga möbler (som vår katta gjorde,typiskt henne :cool: )

denna bild är ett MÅSTE i denna tråd!

Tinkylinky med barnkläder på! *glad hon ser ut va?*:rofl: :love:

P1010436.jpg

:rofl: Det där var det sötaste jag sett, och en perser desssutom! :love:
Hoppas att xindra håller sig från att slicka så mkt, visst har hon varit där men på kliniken sa dom att det var helt okej de första dagarna, blir det för mkt skulle vi bara komma ner och hämta en krage. :) Bäbiskläder håller jag mig ifrån, jag är rätt säker på att damen ifråga skulle känna sig en aning.. dum :angel:

Sassy: Dina kissar är verkligen underbara. Hur har det gått med kattbäbisarna förresten? Jag är inte alls avis. ;)

Nikkis skrev:
Tinkylinky med barnkläder på! *glad hon ser ut va?*:rofl: :love:

P1010436.jpg

Moahahahahahaaa :rofl: :rofl: :rofl:
Stackars kisse, så förödmjukande :p Men det var ett bra tips, min lillskit ska kastreras den 28/3.

Vill man vara lite mer värdig kan man göra en enkel overall:
tisenmedoverall2.jpg

overall.jpg

Eller klippa hål i ett par gamla strumpbyxor, tröjärm eller vad som nu passar storleken på damen.

hahaha ja hon är för underbar! ett riktigt charmtroll..
hon ser verklgien super arg ut...men egentligen så verkade hon itne bry sig spc mkt om kläderna..kanske för att hon itne ahde mkt valmöjlighet hihi.men det var för hennes eget bästa...

det var liksom sista utvägen,för hon behövde inte ha kgaren,men hon slcikade sig HELA tiden utan den,och hon fick juh antibiotika pga av inmlamationen hon fick..men nu mår hon bra,mår bättre än någonsin faktiskt!

Har blivit mkt mer social å tillgiven,å fäller INTE alls lika mkt päls som förr..så det är iaf positivt:bump:

hehehe ja hundarna tyckte hon såg väldigt kul ut! själv tyckte hon inte om att bli påklädd,hehe men sen verkade hon inte bry sig om den spc mkt...det bästa är att hon alltid "sa till" när hon skulle på lådan så då var det bara att ta av den haha..

hoppas din kisses operation går bra! det brukar dom oftast göra men ändå,inge kul å se sin kisse bli "nerdrogad"...

Min stora katt var helt väck, han låg på mattan under bordet i vardagsrummet jag vet inte hur länge, med truten öppen och tungan ute. Jag la en filt över honom och mig själv och läste där under bordet.
Han var groggy enda till nästa dag och väldigt rädd om örat.

Andra katten försökte riva sig ut ur buren på vägen hem, väl hemma sprängde han ut genom burdörren, vankade raskt fram till utedörren och sa UT! Han fick vara inne i ett par dagar och det var ren pest och pina, aldrig trött, aldrig vimsig och inga problem.
Men de kanske gav honom mindre droger eller så kanske det var att jag hämtade honom senare, jag kommer inte ihåg.
Men att "ligga varmt och mörkt och vakna till" var det tji med.

hahaha oki..ja alla kanske inte vill bli ömkade-spc efter en "operation" haha han kanske ville "visa" att han har "staken" kvar!! haha *asg*:bump:
näe skämt och sido,han kanske inte "brydde" sig lika mkt..?

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 239
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Sol
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?