Du är ju expert så det här har du ju såklart koll på (borde kanske taggat dig från början
)
Hur funkar dieselvärmare?
Jag har pickup så när jag skrapar så får jag stå på fälgarna för att kunna nå och tycker att jag när alldeles för dåligt ändå. Annars så gillar jag också de kvadratiska skraporna.
Expert och expert vet jag väl inte förstås.
Dieselvärmare är verkligen toppen t ex. den som sitter i lastbilen ställer jag in både temperatur och när jag vill att bilen ska va klar, sen när jag kommer på morgonen är bilen varm och skön. Helt underbart på vintern.
Har på personbilen också, har Volvo on Call appen i telefonen och kan starta värmen den vägen. På personbilen gillar jag att starta den manuellt då mitt batteri i bilen varit lite dåligt, så vill inte att den ska gå för länge (lastbilen är en annan femma, där slutar värmaren gå om batterinivån blir för dålig).
Som i videon nedan, då startade jag värmaren när jag klev upp ur sängen och 15 min senare var rutan ren, då hade jag ställt fläkten manuellt på högsta temperatur (kan ej välja temp till personbilen, den går på den tempen som fläkten va på sist när man körde):
Riktigt skönt att slippa skrapa rutor och sätta sig i en varm bil, drar inte jättemycket diesel heller.
Nackdelen är om man ej kör långresor, då kommer batteriet laddas ur.
Hade inga problem när jag hade 30 min resa till jobbet, nu har jag bara 5 min.
Så länge man skrapar mer än bara ett litet hål där föraren brukar sitta och gärna större delen av rutan så man ser ut, ska inte polisen ha något att invända mot om man skulle bli stoppad.
Själv gillar jag att försöka skrapa hela rutan, men det blir det inte om det är sån där tjock is som sitter som berget, då försöker jag skrapa så jag ser vart jag kör.