Imaverol, sköljas? Ringorm

Boomshaklak

Trådstartare
Hästen ska behandlas med imaverol, men ska det sköljas bort eller vara kvar på hästen? Hittar ej definitiv instruktion.

Man brukar bada hästen i det första dagen och sedan spä ut medlet i vatten och badda drabbade områden (tex med bomullstuss) efter det. Man sköljer alltså bort det när man kör hela hästen men spär man ut medlet till en svagare lösning och baddar på behöver man inte göra det. Det är ju inte bra att hästen blir blöt om den inte torkar väldigt snabbt, och man riskerar att dra runt smitta om man tvättar hela hästen med det varje gång. Men man kan säkert göra olika :) Man kan med fördel klippa hästen.

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
38
· Visningar
833
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
319
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 789
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar