Imagelist i VB

L

lill_flesky

ngn som är duktigt på Visual Basic? Har fastnat!!! :(

Min imgaelist vill inte funka och jag fattar inte vad jag skrivit fel...
Har skrivit såhär:

Image1.picture = imagelist.listimage(index).picture

Image1 är imagen som jag har ritat ut i formuläret och indexnr är ändrat, och stämmer med bilden imagelisten.
Behöver verkligen hjälp med denna!!
 
Jag har inte programmerat VB på ca två år så ta det jag skriver med en nypa salt. Jag varken testat eller använt en ImageList vad jag minns.

Men detta hittade jag på mdsn:
Note You must use the Set statement when assigning an image to a Picture object. (Titta på exemplet precis innan den meningen är skriven.)
mdsn - imagelist

Här är ett exempel när de använder sig av Listimage-property:n
exempel

Kanske det hjälper...
/Soapbubble
 
Du har glömt "item". Såhär ska det vara:

Image1.Picture = ImageList1.ListImages.Item(Index).Picture

Index ska då motsvara den siffra som din bild har som index.
 
hmm, funkar ändå inte, "Runtime error '424': object required" säger den... :confused:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 454
Senast: Pratsch
·
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 226
Senast: Freazer
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 036
Senast: Emine
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 554
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp