Illrar och ökenråttor!!!!

Sastra

Trådstartare
Jag var också på husdjursmässan :) och träffade där totalt bedårande illrar och ökenråttor! Helst hade jag väl tagit med dem hem omgående :smirk: .
Min dröm är fortfarande en stor kanin som skuttar omkring i lägenheten men känner att jag måste inse att det inte är möjligt just nu :(
Så nu vänder jag mig till er bukefalister som har något (eller båda!) av ovanstående sötnosar; hur är de som husdjur? Sällskapliga? Vill de ha en "kompis" eller trivs de bra med bara människor? Vad kräver de? (Förutom det uppenbara). Alla åsikter och tips är välkomna! :)

Sv: Illrar och ökenråttor!!!!

Nu har jag sökt lite på illertrådar och efter vad jag kan utläsa verkar det som att ha en mindre tornado lös innomhus, är det så ni illerägare upplever era husdjur? :crazy: :)

Har haft en iller som hette Pucko och det var ett väldigt passande namn. Tornado som far rundor är ett milt uttryck,men samtidigt är de väldigt roliga och underhållande krabater.
Pucko var väldigt go och snäll och ville gärna följa med (vilket hon gjorde så fort det gick) men även ligga och sova på min mage framför tv:n.
Har man mycket tid så kan jag rekommendera en iller men räkna inte med att ditt hem ser ut som det brukar för de är fruktansvärt nyfikna och vill gärna undersöka vad som händer och sker :D

Ti_Ti

Kanske idé att skaffa hundvalp först och "förbereda" sig på något som blir sju resor värre! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka