Illamående!

Nillizan

Trådstartare
Ropade hej alldeles för snabbt! :crazy:
Mådde så jättebra och lite illamående på morgonen, men tog jag minttuggummi så var problemet ur världen. Men aj aj, helgen kom och jag skulle ha kalas här hemma. Då mår jag jätteilla och klarar inte av stekos eller varm mat överhuvudtaget. Får inte i mig något, det bara växer i munnen.
Så min varierade kost består av frukt, yoghurt, grönsaker, vitamintabletter och knäckebröd. :cry:
Tuggummi fungerar inte längre, skorpor och te likaså. Blir helt matt och på jobbet skriker magen och jag får inte i mig mer än det som står ovan. Det blir inte jag mätt på!
Går illamåendet över? Är i v.9. Har kunnat äta varierad kost och ganska mycket innan jag gick in i vecka 8.
Kan tillägga att magen "kraschar" och är totalt ur balans av den här kosten.

Sv: Illamående!

Illamåendet brukar oftast ge sig efter vecka 12-13 nånting, med enstaka undantag.

Ät så mycket du kan av det du får ner. Yoghurten borde hjälpa till att hålla magen i hyfsad balans.

Ropade hej alldeles för snabbt! :crazy:
Mådde så jättebra och lite illamående på morgonen, men tog jag minttuggummi så var problemet ur världen. Men aj aj, helgen kom och jag skulle ha kalas här hemma. Då mår jag jätteilla och klarar inte av stekos eller varm mat överhuvudtaget. Får inte i mig något, det bara växer i munnen.
Så min varierade kost består av frukt, yoghurt, grönsaker, vitamintabletter och knäckebröd. :cry:
Tuggummi fungerar inte längre, skorpor och te likaså. Blir helt matt och på jobbet skriker magen och jag får inte i mig mer än det som står ovan. Det blir inte jag mätt på!
Går illamåendet över? Är i v.9. Har kunnat äta varierad kost och ganska mycket innan jag gick in i vecka 8.
Kan tillägga att magen "kraschar" och är totalt ur balans av den här kosten.

Jag var också för snabb med att säga att jag måde såååååå bra.:p
Sen i vecka 9 började kräkandet. Jag håller fortfarande på, och då de receptfria Åksjuke-tabletterna på Apoteket och åksjukearmbanden inte fungerade, så har jag fått medicin utskriven och har blivit sjukskriven :(
Jag är i vecka 13 (12+3) och hoppas innerligt att kräkandet avtar snart, dock håller jag på lika mycket än. Hoppas att medicinen ska hjälpa.

Jag mådde som mest illa mellan v 8 och 13 spydde flera ggr per dag och helt utan förvarning.... klarade inte av dofter eller typ harklingar eller fisar :rofl: håll ut det går i regel över. Fortsätt äta det du får i dig, viktigast är att få i sig vätska. Får man inte behålla vätska ens kan man behöva ligga inne och få dropp!

Liknande trådar

Övr. Barn Fick igår veta att jag är gravid i vecka 8 - Sedan tidigare har vi dottern Hanna 9 mån! Min första graviditet var väldigt okomplicerad...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: mino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024
  • Liten fodertunna?