Illamående o kräkningar hur länge orkar man..?

Swat

Trådstartare
Jag håller på att vända ut och in på mej själv... Är inne på sjätte veckan av massiva kräkningar och ett illamående som får ALLA bakfyllor i livet att te sej som trevliga upplevelser.

Jag är sjukskriven, äter lergigan comp och har fått akupunktur... Trots detta är jag för andra natten i rad vaken och kräks och kräks och kräks...

Har passerat de klassiska illamående-veckorna och tyckte att jag upplevde ett litet uppsving i början av veckan, men sedan igår natt så har jag i stort sett inte fått behålla något jag ätit.

Jag har ont i hela kroppen, mellangändet och halsen känns som öppna sår inuti och jag är så trött så jag skulle kunna gråta.

Vad fasen gör jag för att må bättre?
Någon som hittat något bra "knep"?

Har regelbunden kontakt med sjukvården då mina salter av förklarliga skäl rasat ganska ordentligt, men enligt dem är det - utöver redan insatta behandlingar - inget att göra!

Ikväll känns det som att jag har riktig frossa, halva huvudet (höger sida) molvärker och för att slippa kräkas på tom mage så sitter jag här och tjur-dricker filmjölk....

Hjälp någon?!

/Swat

Sv: Illamående o kräkningar hur länge orkar man..?

Åh fy din stackare... För en del är det så där, tyvärr, och blir det för mkt får de lägga in dig med dropp.

Min graviditet med dottern var en 42 veckor lång magsjuka och ingenting hjälpte, jag låg inne stora delar av tiden med dropp, och resterande tid låg jag i min egen säng och spydde trots medeciner. (Finns även primperan att prova.) Hoppas det släpper för dig snart!

Fy jag lider verkligen med dig. Hoppas det blir bättre snart. Vilken vecka är du i? Du får tänka att det faktiskt är ett övergående stadie, inte för resten av livet. Kanske ingen tröst nu iofs...

Vad har du fått för hjälp då? Jag fick akupunktur som jag tyckte hjälpte väldigt bra, en del blir bättre på åkskjuketabletter, jag mådde visserligen inte illla, men jag var total nockad och sov i 12 timmar istället, efter att ha sovit en hel nat, tagit en tablett och sedan slocknat om... :D

När jag skulle föda mitt första barn så låg jag inne samtidigt som en tjej som fick ligga inlagd och få dropp för hon kräktes så mycket, hon fick även någon mer medicin men vi småpratade mest i matsalen så jag är inte så insatt.

Jag stod ut i 9 månader, var sjukskriven i 7månader och jag skulle kunna göra det igen med tanke på resultatet ;)

Men be att få Lergigan Forte istället, jag mådde pest på Lergigan comp men med Forte så mådde jag betydligt bättre.'

Enda nackdelen är ju att man blir enormt trött av dem, men väl värt att prova

Åh fy din stackare... För en del är det så där, tyvärr, och blir det för mkt får de lägga in dig med dropp.

Min graviditet med dottern var en 42 veckor lång magsjuka och ingenting hjälpte, jag låg inne stora delar av tiden med dropp, och resterande tid låg jag i min egen säng och spydde trots medeciner. (Finns även primperan att prova.) Hoppas det släpper för dig snart!

Ja jag kombinerade Primperan med Legigan Forte, det var det enda som
hjälpte.

Jag låg också inne flertalet gånger :(

Kanske inte så tröstande, jag kräktes i 9 fulla månader när jag var gravid med tösen. Låg inne ett par korta vändor och hade blödande sår i halsen tillslut.

Som Olgaklara så fick jag Lergigan Forte, det hjälpte inte helt men jag mådde bättre. Försökte att vara så stilla som jag klarade av för att inte retas med magen allt för mycket.

Svar till flera!

Skall kolla upp om jag kan få Lergigan forte och ev även Primperan!

Har legat inne hela dagen på sjukhuset med dropp så nu känns det lite bättre igen...

Borde man inte kunna kvotera detta illamående lite så att den andra inblandade personen var tvungen att ta 50% av besvären? ;)

Gissar att det mest bara är att bita ihop och titta framåt....låååångt framåt...

/Swat

Även jag fick primperan, efter att ha testat lite olika var det primperanen som gjorde att jag överlevde (kändes det som).

Åt även massa glass då det var en av få saker som inte är så äckligt att kräkas upp;). Och så var allt det kalla skönt i halsen som kändes helt blodig av allt kräkande.

Hoppas verkligen att du får mår bättre snart.

Usch vilka hemska minnen du väcker.
Jag hade hyperemesis när jag väntade min son, de ville lägga in mig i omgångar, men jag vägrade, gick ju sista terminen på ssk skolan o ville inte missa utbildningen.
Jag bet ihop, barnafadern gick upp en timme före mig o gjorde frukost på sängen åt mig, skurade när jag hade spytt etc o var väldigt om sig o kring sig.

Bodde i Tungelsta o gick praktik dels på KS o dels på Beckis, fick åka mycket i förväg för att hinna av o kräkas då o då.

När jag kom in på BB vägde jag mindre än innan jag blev gravid. Sista 7 - 8 veckorna var riktigt drägliga faktiskt.
;)

Lycka till med allt!

Bra att droppet fått dig lite piggare.
Du har inte så "tur" att du blandat upp gravspysjuka med vanlig spysjuka?

Jag tillhörde de som var konstant illamående 3x9 månader och graviditet var den allra bästa bantningsmetoden jag testat ;)
Jag fick dock aldrig kräkas, bara må illa som sekunderna innan en kräkning hela tiden, vet inte vad som är värst.

Ditt förslag om kvotering skulle jag rösta igenom helt och fullt!

Stackare :(
Dp kanske jag kan muntra upp dig lite iaf jag var och tittade på ett omplacerings hem idag och föll raklång för en 3årig tös schäfer/leonberger men fått storleken från schäfern. Lugn och fin bodde med en gammal tant som till slut inte orkade ha en så pas stor hund kvar hon fick en papillion (stavning) istället så hon är jätte glad att jag ska ta över hennes "lilla" hund.

Krya på dig nu och bli frisk så du kan leka med dina hundar igen ;) MVH Civil

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka