Illaluktande skap

superstar

Trådstartare
Min vallack (8 år) luktar riktigt äckligt i skapet sen nån vecka tillbaka. Svart gegge, liknande den som ston brukar få i ljuvret, kan man dra bort och han är inte öm eller så.

Vad kan det vara? Vad kan man göra?

/Ullis :bump:

Sv: Illaluktande skap

Oftas bara vanligt hederligt gegga/dygna och sekret. Kör in handen och rensa du...äckligt som tusan, men effektivt. Ja, det stinker apa :-(

japp! bara börja gräva... får ut stora svarta klimpar från skapet på min herre.. du han ta en stor bomullstuss och blöter i vatten (lactacyd om du vill) och kör in hela handen i "fickan" och gröp runt. detta och massage är min pålles favorit. näsan flyger åt alla håll :crazy: anledningen till att valacker får detta är för att de är lite sämre på att lufta verktygen än hingstarna..och lukten...ja, svår att bli av med..lycka till! :banana:

"sköthästen"
Har sån svartlila illajätteluktande gegga, men den far på insidan av låren med. Är det samma?
Enda valacken jag sett som har såhär..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 175
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 326
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka