Ikeas backar till foder?

ockelboanna

Trådstartare
Har för mig att jag har läst tidigare att några har använt IKEA`s stapelbara backar till foder. Har ett perfekt utrymme i nybyggda sadelkammaren som skulle passa perfekt att använda sådana i.

Ni som använder dessa hur mycket rymmer de?
Ex havre, krafft, betfor osv. Syns ju hur många liter de rymmer men vad motsvarar detta IRL ?

Har just nu tunnor med de tar ju så mkt mera plats :)

Sv: Ikeas backar till foder?

I den stora får man plats med 1 säck Krafft, 30kg.
Borde gå i 25 kg hel havre.
// Linda

I den stora får man plats med 1 säck Krafft, 30kg.
Borde gå i 25 kg hel havre.
// Linda

Tack snälla du!!!! Blir en tripp på onsdag då. Maken och jag hamnade i en liten diskussion på ikea sist för han gav sig f.n på att det aldrig skulle gå i en söck med krafft och hade för mig att jag hade läst det någonstans men var inte säker!!!! tack igen

har ingen aning om de stora har de små i sadelkammaren o vanliga tunnor i foderutrymmet. de små går det i ca en halv krafftsäck.

Som sagts så går en Krafftsäck i men inte betforen.

Undrar samma sak :) Är det bra lock på? :D

Förresten, vad heter de? :) Finns de med i Ikeas katalog? ^^

jag har tre sådana :) går precis i en krafftsäck (och även säckar med 25 kg havre resp lusern)..
tycker dom är väldigt bra, iaf för mig med en ponny som inte käkar så mkt och jag köper inte hem mer än en säck åt gången av allt.
stapelbara och allt!

skulle jag däremot ha storhäst skulle jag nog vilja ha större tunnor... :)

Inget för oss att ha foder i med fem hästar i stallet. Annars var iden inte dum. Kanske att de funkar till lindor och skydd istället.

Vilka är det? Nu verkar vi vara ett par stycken som blivit nyfikna :p har lite trångt i sadelkammaren/foderrummet med alla grejer och allt foder, kanske kan detta vara en lösning?

Jag gissar på att det är de här som menas:
20659_PE105805_S4.jpg

Finns i 2 olika storlekar 37 liter respektive 60 liter

Som flera tidigare svarat, de stora förvaringslådorna rymmer 25-30 kg pellets eller 25 kg havre/korn. Ypperliga! :love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 072
Senast: Estivuz
·
A
Foder & Strö Har läst på massor av sidor att Matilda-havren är mycket "mildare" alltså att hästar kan bli lugnare på den än vanlig havre osv. Men de...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: Atalantha
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka