Dentaku
Trådstartare
Jag har för första gången börjat använda funktionen att ignorera en medlem för att slippa onödigt käbbel - jag är inte intresserad av att diskutera med den här medlemmen eftersom det tar för mycket energi. Jag vet att personen i fråga ända kan läsa mina inlägg och det känns helt ok men har nu upptäckt att en ignorerad person även kan citera ens inlägg. Finns det någon anledning till det som jag inte begriper?
Anledningen till att åtminstone jag ignorerar är ju för att minimera risken för konflikter och för att slippa provoceras av en person men om det av diskussionen i övrigt framgår att mitt inlägg citerats av den person jag försöker undvika så kommer det onekligen kännas svårt att inte gå i svaromål. Dessutom gillar jag inte riktigt tanken på att någon kan tillskriva mig vilka åsikter som helst utifrån mina inlägg "bakom min rygg".
Eller tänker jag helt galet?
Anledningen till att åtminstone jag ignorerar är ju för att minimera risken för konflikter och för att slippa provoceras av en person men om det av diskussionen i övrigt framgår att mitt inlägg citerats av den person jag försöker undvika så kommer det onekligen kännas svårt att inte gå i svaromål. Dessutom gillar jag inte riktigt tanken på att någon kan tillskriva mig vilka åsikter som helst utifrån mina inlägg "bakom min rygg".
Eller tänker jag helt galet?