igångsättning

J

Josse58

Nu blir inte denna tråden RIKTIGT som jag tänkt mig, eftersom man inte får lägga ut enskilda foderstater til sin häst >_<

iaf, jag får min pålle nästa fredag (överlycklig!):banana: och efter att han har stått mer eller mindre i tre månader ska jag sätta igång honom, sakta men säkert. Jag undrar ifall ni, när ni sätter igång era hästar ger dem något extra eller hur ni gör ?

ifall det räcker med den foderstaten han har nu.. som man sedan höjer lite i kraften när han går regelbundet.. ?

är inte direkt mästae på det här med foder ännu >_<

det jag undrar även ifall ni i min sits, skulle ha gett honom ngt tillskott som hjälpte mot att sätta muskler och få energi?

tacksam för svar ! :D

Sv: igångsättning

Hästar som tappat muskelmassa och/eller muskelstyrka behöver mer protein under uppbyggnadsfasen än vad de behöver när de väl tränat upp sig. HH

Liknande trådar

Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 437
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Hej! Min häst ska sättas igång efter en senskada då han nu konstaterats "frisk". :love: Jag undrar om någon har tips och råd på...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Mynta2
·
Ridning går det? Man läser och hör ofta om att skrittarbetet är underskattat och att det går att bygga upp hästarna bra i skritt. Dessutom...
2
Svar
28
· Visningar
12 780
Senast: Hedwig
·
Foder & Strö Har en fråga ang. vitaminer. Häst 1: Valack, fick fång i mitten på Juni, är nu under igångsättning (endast skritt vid hand än...
Svar
12
· Visningar
1 779
Senast: Domino_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka