Har varit och pratat med läkare idag eftersom jag vill ha inskrivet i mitt förlossningsbrev att jag vill ha tidig eda. Förra förlossningen fick jag ingen eftersom de envisades med citodon och sedan var det praktiskt nog för sent. Tydligen skiljer det sig om ens barnmorska skriver in det eller om en läkare gör det
På grund av mina förhållandevis korta förlossningar så tycker hon att jag ska avväga igångsättning så att jag hinner få den. Förra förlossningen tog under en timma från värkarbetet började. Från öppen till född tog det ca 20 minuter. Vi har drygt en halvtimma till sjukhuset och jag vill INTE föda hemma.
Så jag ska tänka på det och i så fall sätta igång det i v 38. (Bägge barnen är födda i vecka 39)
I dagsläget är jag i vecka 36.
Jag har bara hört skräckhistorier om igångsättning innan
På grund av mina förhållandevis korta förlossningar så tycker hon att jag ska avväga igångsättning så att jag hinner få den. Förra förlossningen tog under en timma från värkarbetet började. Från öppen till född tog det ca 20 minuter. Vi har drygt en halvtimma till sjukhuset och jag vill INTE föda hemma.
Så jag ska tänka på det och i så fall sätta igång det i v 38. (Bägge barnen är födda i vecka 39)
I dagsläget är jag i vecka 36.
Jag har bara hört skräckhistorier om igångsättning innan