igångsättning efter sommarbete!

C

Clarissasweet

Hejsan, jag tänkte nu fråga er hur ni sätter igång era hästar efter deras semester, då jag själv tänkt börja sätta igång nu,
hur snabbt ska jag gå fram?
lite snabbinfo:

hästen: valack, 16 år, 155cm i mkh. Rund om magen.
bete: har gått på bete i 3 1/2 veckor nu
Inte alls kraftigt bete, har gått på ett "berg" (stenshuvud) i stora kuperade hagar.

Så jag behöver verkligen all er hjälp, hur snabbt bör jag gå fram?? :)

Jättetack på förhand!!

Sv: igångsättning efter sommarbete!

En tråd om igångsättning: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1003201

Men en häst som vilat mindre än en månad skulle jag inte ens räkna med att sätta igång, jag hade tagit det lugnt i en vecka, kanske en o en halv mest för min egen skull sen ridit som vanligt. Om det inte är en konvalecent så klart.

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
423
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 704
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama