Igångsättning av vildhäst!

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

klabbarparn

Har ni några bra tips på hur man överlever en igångsättning av en vild häst? :smirk:
Min är behandlad i ett ben o får bara gå i sjukhage och ej ridas på böjt spår...så longering kommer inte på fråga...
O jag har fårstått av våra promenader att det kan bli livat dom första veckorna som jag ska rida honom...
Är det bara att ta med sej en stackars mamma som får leda o på med säkerhetsväst...och bita ihop? :cool:

Några tips på hur jag ska komma undan med livet i behåll?

Sv: Igångsättning av vildhäst!

Diskutera med veterinären, kanske blir bättre med liite lugnande? Både för din, mammas och hästen del? Några vilda turer lär ju inte vara optimalt för en häst under en igångsättning och det är ju dumt att riskera att skada sig själv.

Diskutera med veterinären, kanske blir bättre med liite lugnande? Både för din, mammas och hästen del? Några vilda turer lär ju inte vara optimalt för en häst under en igångsättning och det är ju dumt att riskera att skada sig själv.
Ja ioförsej... det kan ju faktiskt va en bra lösning... man vill ju inte att han ska skada sej -eller oss... :smirk:

Öva mer grundlydnad. Min staår också på boxvila med skadat ben. Han är pigg och busig, men för den sakens skull får han inte uppföra sig illa...

Öva mer grundlydnad. Min staår också på boxvila med skadat ben. Han är pigg och busig, men för den sakens skull får han inte uppföra sig illa...
Jag säjer allt till honom på skarpen när han håller på men det är läskigt när han exploderar för minsta lilla grej, och häromdagen va han sååååå nära att sparka mej i ansiktet!!!! :eek:
Det är inte alltid man hinner med när dom får sånadär utbrott...
Han är inte elak, men det bara kryper i honom för han har så mkt instängd energi.

I DENNA TRÅD, som är nålad överst i forumet speciellt för konvalescenthästar och andra igångsättningshästar, är ALLA användare som har igångsättningshästar, vara med och ställa sina frågor.

:angel:

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag har en häst som är halt fram och bara på böjt spår och på mjukt underlag. Jag importerade honom i december och eftersom...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
27 899
Senast: Sirap
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 449
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar