Igångsatta förlossningar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Igångsatta förlossningar

Låg du inlagd hela tiden? Det är så trist att ligga inne, dessutom om inget händer!
 
Sv: Igångsatta förlossningar

jo jag låg inne hela tiden, och såg hur de andra gick runt med sina baljor... det kändes så där :/

Men jag kunde ju å andra sidan inte gå så det var liksom inte så mycket att välja på heller.
 
Sv: Igångsatta förlossningar

jag är igångsatt för överburenhet - PÅ JULAFTON - Jag gick med dropp hela dagen från 08.00 och det var det jobbiga för jag är idiot vad det gäller "nålen" - som inte är någon nål, jag vet.
Öppnade mig saaaakta men hade det inte värre än med min andra förlossning - molande värk och frustrerad och trött.
Ingen outhärdlig smärta - bara jävligt ont.
Vid 19.35 fick jag krystvärk och 19.47 var han ute.....
Vid första krystvärken sa barnmorskeeleven till mig att vänta och inte trycka på medans hon ringde på ordinarie - DET SKET JAG HÖGAKTNINGSFULLT I. På tredje värken så var det klart och barnet var piggt och inte det minsta påverkat av den långa dagen.
 
Sv: Igångsatta förlossningar

Låter ju bra! Men usch det känns endå nervöst och tungt! Jag ska försöka vidarutveckla varför, dock inte just nu, behöver sova först!
 
Sv: Igångsatta förlossningar

Blev igångsatt med mitt första barn. Vattnet hade gått 4 veckor förtidigt men inga värkar. Vattnet gick 12 på natten blev igångsatt kl 09.00 Pojken född 14.22. Ok det var jobbigt att bli igånsatt men det tog kortare tid än nr 2 som föddes naturligt. Vad är några timmars väntan mot 9 månaders? Ingenting. Lycka till
 
Sv: Igångsatta förlossningar

jag blev igångsatt med min första, hade inte ont, tog inte så lång tid, barnmorskorna är kunniga, de har ju gjort detta förr. det kommer gå bra.
det gör inte mer ont eller tar mer tid bara för att man hjälper till att få igång värkarna.
KAN göra det, men oddsen är itne stora.
Lycka till!!
 
Sv: Igångsatta förlossningar

Jag blev igångsatt i v.40+1 pga havandeskapsförgiftning.
Inga tecken på att det var på väg att starta av sig självt.
Huvudet var fortfarande ruckbart.
Fick en tablett prostin vid livmodertappen vid 9 på morgonen.
Hade bara enstaka sammandragingar som knappt kändes udner dagen.
Vid 14-tiden fick jag en till tablett där.
Vid 20-tiden började jag få sammandragningar som kändes lite mer.
Satt och kollade på Rederiet och kollade tiden för "värkarna". Hade inte alls ont, men det var 5 minuter emellan.
Fortsatte kolla på tv till 23-tiden. Då sa jag till pappan att jag tyckte att det kunde börja göra lite ondare snart så jag visste att det hände nåt.
En halvtimme senare ångrade jag vad jag sagt.
Var tvungen att hänga över skötbordet inne i förlossningssalen vid värkarna som kom med 2 minuters mellanrum.
Vid 24-tiden ville jag ha bedövning. Fick epidural en halvtimme senare och all smärta försvann.
Var rätt trött så jag la mig och sov en stund.
Vaknade vid 3 av att jag behövde krysta.
Barnmorskan vägrade först tro att det var krystvärkar. Hon hade sagt innan att det kan ta flera dygn innan bebisen kommer.
Men hon kollade och jag var öppen 10 cm.
Klockan 04.00 föddes min lilla son. Han mådde bra.


Hade värkar i 7 timmar men skitont i ca 30 min bara. Och såklart under utdrivningen, men det var lättare att hantera den smärtan.

Så min upplevelse av att bli igångsatt är bara positiv.
 
Sv: Igångsatta förlossningar

Blev igångsatt med mitt andra barn och det gick hur lätt som helst! Hade förberett mig på lång förlossning med tanke på första barnet som tog 28 timmar. Nu satte de igång mig vid 16-tiden och ut kom tösen 21.46. Upplevde hela förloppet som mycket lättare andra gången!

Nu är det ju oftast skillnad på första och andra förlossningen men detta var VÄLDIGT stor skillnad!:banana:

Undrar hur nummer tre ska bli.......9 år sen sist!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 287
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 416
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp