idiot dum fråga

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AlterPride
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 018
A

AlterPride

har testat en griffin flatback 17" normal bom på min foderhäst och tänkte få tag på en beganad men de var jävla svårt (läs omöjligt)

så min dumma fråga finns de nån sadel som har liknande bom?
nån som vet
att nämna är att denna sadel ska jag kanske rida i HÖGST 1 gång i veckan.
men vill ha en hoppsadel ist western.
då de inte är min häst och jag redan köpt en sadel för 7000 till han går smärt gränsen vid 2000

så vet ni kanske nån häst som passar i en griffin och passar i nån annan sadel av billigare modell? :angel: :smirk:

Sv: idiot dum fråga

Annars är det väl ingen större konst att skrapa ihop lite mer pengar så att du kan köpa en sprillans Griffin?
Låter ju kanske säkrast att köpa en sadel som man vet passar hästen.
Vad är det för märke på sadeln du köpt då? Kanske finns nån sån begagnad till vettigt pris?

Nåja, ska kanske försöka svara på din fråga nu...
Hade själv till gamla hästen en Griffin dressyr och på henne hade jag till och från följande märken
Lewa P.R. Special
Horse Saver Allround
Throwgood (äldre modell)
Strömbergs Dressyr (från tidiga stenåldern :smirk: )

Annars har jag sett ett flertal Griffin-sadlar nu när jag surfat runt på olika annonsidor å kollat, och då i synnerhet sådana med normal bom.

jag har hört av mig till dom som finns och inte fått några svar,...
ser en annan tråd då jag svär åt folk som inte kan svara när man satt ut annons..
elelr jag ahr fått svar från 1 som inte ville skicka den..
så då gick de inte..
har även satt annons om att jag vill köpa men utan resultat

sadeln jag har är en western sadel
simco sport horse 16 "

och visst skulle ja kunna skramla ihop dom pengarna
eller jag har dom
men 10000 + till en häst jag inte äger, de känns inte bra.
köper jag hellre nå till mina egna

tack för ditt svar!

Finns fyra st på Hästnet. En ny för i dag. svart med normal bom. 1500 kr.

Senast ändrad av en moderator:

tack!
har hållt koll rätt länge så har nästan gett upp och glömt kollat hastnet idag!
ska ringa dit imorgon!

tack tack tack :bow:
håll tummarna för att hon vill skicka!

Griffinsadlarna är ju uppbyggd på thorowgoods syntetbom, så varför inte kika på deras andra märken, chansen är ju ganska stor att det är samma eller liknande bom. De har ju två syntetsadlar som ligger i prisklassen under, skulle tippa på att bommen är densamma, men att övrigt material inte är lika påkostat. Kika på Sigma och Maxamsadlarna = samma tillverkare!

jag har köpt en sadel :banana:
jag har köpt en sadel :bump:

tack än en gång Sweet!

för jag harnu köpt en sadel :banana:

Strumpan_20 skrev:
Griffinsadlarna är ju uppbyggd på thorowgoods syntetbom, så varför inte kika på deras andra märken, chansen är ju ganska stor att det är samma eller liknande bom. De har ju två syntetsadlar som ligger i prisklassen under, skulle tippa på att bommen är densamma, men att övrigt material inte är lika påkostat. Kika på Sigma och Maxamsadlarna = samma tillverkare!

Jag har provat griffin hb allround, griffin hb dressyr och griffin Robert Whitaker hopp på min häst, samma bomvidd på alla tre men bara hoppsadeln passade, de andra var för svängda för min hästs rygg. Så bommarna är inte riktigt samma i alla thorowgoods sadlar.

jag tycker att det finns hur många griffin flatbacksadlar som helst till slau... fick själv vänta ett bra tag innan jag fick sålt min...

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil... 2
Svar
37
· Visningar
6 859
Senast: IngaLena
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 433
Senast: sthu
·
Utrustning Nu har jag haft Ingdams ute.... Och den enda hoppsadeln han tyckte skulle bli riktigt bra var Passier Comet II... 19000 nästan. :eek... 16 17 18
Svar
346
· Visningar
24 294
T
Utrustning Jag ska antagligen köpa dressyrsadel och letar efter en billig och bra begagnad... Har hittat tre som jag tycker kan passa, nån som har...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka