ider till en gnölmåns?

skogstomten

Trådstartare
Vi håller på att byta tak på huset just nu,
det slamrar och har sig alldeles otroligt.
En viss liten dotter har haft nog svårt att komma till ro ändå,
samtidigt som hon verkligen behöver sova tillräckligt.

Enda läget hon har brukat vara hyffsat nöjd är i bärselen när man rör sig,
men jag är trött i kroppen/ryggen och orkar inte varken mentalt eller fysiskt bära på henne hela tiden. Hennes kolik tidigare gjorde väl att det blev lite väl mycket prommenerande.
Vagn svär hon, ofta samma sak med bilen... :crazy:

Lite extra just nu då hon är förkyld och exem blir lite värre då.
I förmiddags kliade det så hon rös och rev sig på hela kroppen.

Någon bra ide hur vi ska hantera tillvaron tills ialla fall taket är klart?
Ta in på hotell oh skicka faktura till smabons föräldrar kanske? ;)

Sv: ider till en gnölmåns?

Vi håller på att byta tak på huset just nu,
det slamrar och har sig alldeles otroligt.
En viss liten dotter har haft nog svårt att komma till ro ändå,
samtidigt som hon verkligen behöver sova tillräckligt.

Enda läget hon har brukat vara hyffsat nöjd är i bärselen när man rör sig,
men jag är trött i kroppen/ryggen och orkar inte varken mentalt eller fysiskt bära på henne hela tiden. Hennes kolik tidigare gjorde väl att det blev lite väl mycket prommenerande.
Vagn svär hon, ofta samma sak med bilen... :crazy:

Lite extra just nu då hon är förkyld och exem blir lite värre då.
I förmiddags kliade det så hon rös och rev sig på hela kroppen.

Någon bra ide hur vi ska hantera tillvaron tills ialla fall taket är klart?
Ta in på hotell oh skicka faktura till smabons föräldrar kanske? ;)

Det kan kanske vara värt att bo över på hotell en natt eller två så ni får sova ut. Eller bo över hos någon vän?

Ta på henne hörselkåpor:idea:. Fick jag göra med E då hon var liten så fort jag skulle dammsuga, hon var vansinnigt rädd för dammsugaren;)

Ja eller så får jag lura mina föräldrar att dom behöver åka iväg lite så kan jag åka ner till deras hus :D
Hos en vän, pjae har nog inte att övernatta hos så,
för övrigt skulle jag bara känna mig konstant ivägen och nojjig över lillskrot ska störa och att jag är dålig mamma :o

Ta på henne hörselkåpor:idea:. Fick jag göra med E då hon var liten så fort jag skulle dammsuga, hon var vansinnigt rädd för dammsugaren;)

Testat och det åker av när hon ska sova,
klådan gör ju att hon vrider sig rätt mycket :crazy:
Fast annars tror jag att grundtanken är rätt bra.

För övrigt kanske jag borde säga att ubriken syftade på mig som gnölmåns och inte lillskrot även om hon är rätt ljudlig. ;)

Vårt hus är ju tomt och tyst på dagarna, ni får gärna åka dit om ni vill :laugh:

Den enda som kommer lägga sig i mammarollen är lilla vovven som kanske vill hjälpa till att tvätta barnet ;)

:rofl:
Vad gör du här?

Äh det räcker väl att din karl är här och hjälper till,
jag är inte van vid sånna vännr som er :eek:

Men jag borde nog ta lillskrot och rymma ett tag för jag och ha folk hemma :angel:

Fast vi kom ut på prommenad idag!
Med paus uppe på ett berg.

Ha ljud på hela tiden så inte ljudet från taket blir så "skarp". Öronen vänjer sig ju, låter radion hela tiden så lyssnar man bort det. Istället för de är tyst sen smäller till högt som f*n helt plötsligt.

Rasmus vaknar inte av dammsugaren, inte heller när vi var på mantorp och dragracing em och bodde i husvagn. De var liveband i öltältet på natten och en tidig morgon slog dom igång en +2000hk v8 precis utanför oss innan vi vakna toch klivit upp (det var depåtystnad så då får man inte stara) jag och maken flög upp ur husvagnen för de lät och kändes som dom startade bilen inne i husvagnen. Rasmus rörde inte en fena :eek:

Trampar man där emot på fel ställe på golvet när man går förbi hans rum kan man höra att han vaknar till lite. :confused:

Ibland halkar man in på "fel" forum :rofl: Nej, men det brukar kunna finnas en del intressanta trådar här också, även om jag inte brukar ha så mycket att skriva om här...

Lilla gullungen :love: Ser ut som att hon är nöjd med utflykten.

Jag menar allvar, du får gärna ta en nyckel och rymma hit om du vill. Så länge de jobbar på taket så är det ju tomt här :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka