Idéer till selkammaren

Tagliabue

Trådstartare
Förra veckan rev jag ut varenda hylla, krokar och sak från våra selkammare. Men jag känner mig ändå inte riktigt helt nöjd och det finns fortfarande saker som ska upp på sina platser men jag har idétorka just nu.

När man från stalldelen går in i första selkammaren (av 2), möts man av detta till vänster:
IMG_1251.jpg

IMG_1254.jpg

IMG_1252.jpg

IMG_1253.jpg


Direkt till höger om sista bilden är det dörren in till selkammaren och bredvid den står 4 skåp där det är fullt i saker. In i den här selkammaren ska jag ha någon slags "krok-anordning" där jag kan hänga upp oanvända hästskor helst sorterad efter storleksordning, tanken var att sätta dom mellan fönstret och elementet. Någon som har tips på bra krokar eller dylikt att hänga dom på?

Försöker även lösa fodertunnorna på bättre sätt, det är 4 olika foder och vore önskvärt att ha kvar tunnorna då det får plats mkt foder i dom.

Selkammare nr 2 är mer som ombyte och förvaring av tävlingshuvudlag, grimmor, täcken, körväska, kläder osv.

Rakt fram
IMG_1245.jpg


Direkt till vänster (krokar för huvudlag både över och under)
IMG_1248.jpg

IMG_1249.jpg


Till höger (sadeln ska bort)
IMG_1247.jpg

IMG_1246.jpg

IMG_1250.jpg


Så ge mig förslag på hur jag ska omstrukturera IGEN i selkammrarna!
 
Sv: Idéer till selkammaren

Har jag fattat det rätt om det är MÖ stall?

Jag är väl ingen inredningsarkitekt ,men det som slår mig är att en ommålning skulle skänka mycket glädje. Blå bröstpanel, ljusa väggar med någon röd bonad/hästfigurer ect? Och så en bild eller målning på Hot Tub
 
Sv: Idéer till selkammaren

Har jag fattat det rätt om det är MÖ stall?

Jag är väl ingen inredningsarkitekt ,men det som slår mig är att en ommålning skulle skänka mycket glädje. Blå bröstpanel, ljusa väggar med någon röd bonad/hästfigurer ect? Och så en bild eller målning på Hot Tub

Ja det är hans stall :) Känner du honom? :p

Åh det var en ruskigt bra idé, jag tänkte faktiskt på att måla om när jag rev ut varenda pinal ur selkammaren men jag iddes inte med det då. Hela stallet skulle behöva en rejäl omgång invändigt ;)

Det största problemet jag har nu är att jag måste få upp skorna på en hylla, ev flytta täckena till andra selkammaren eller låta de vara kvar samt få upp någon slags hylla/kroka av något slag där jag kan hänga alla skor (en IKEA påse med pjucks ;) ).
 
Sv: Idéer till selkammaren

Leta bra förvaringsmöjligheter på blocket/ i facebookgrupper. Där kan man komma över saker billigt. Håll ett färgtema så blir det snyggt!
 
Sv: Idéer till selkammaren

Jaha du tänkte så, de lät ungefär som att du Hade varit lr jobbat i stallet eller så :p Jag jobbade där ifjol och flyttade sedan mina hästar dit för ett år sedan ganska precis, otroligt fantastisk individ han är Hotten.

Blocket hade jag totalt glömt bort, ska kolla där! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 381
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 733
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 868
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Jag läste en debattartikel idag om de gula västarna: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Ql6gGx/nyliberalismen-goder-var-hogerpopulism...
2
Svar
24
· Visningar
9 686
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp