Ideal WEB TECH sele?

Sv: Ideal WEB TECH sele?

En vän till mig har den selen och haft den i många år. Det är ju inte världens bästa kvalité men det beror ju lite på hur mycket du kör och vad du drar. Vet att hennes sömmar har gått upp lite men det går ju att laga.

Om du ska ha en vanlig bröstsele eller en maratonsele beror väl lite på vad du ska använda den till. Maratonselen har bredare brösta och bredare remmar för att tåla den extra belastning det innebär att tävla i maratonen. Den bröstsele som du funderar på håller alldelse utmärkt om du ska ut och köra längs vägar och den håller även om du vill starta lite lätta tävlingar i maraton, dressyr och precision.

Då ardenner oftast har bra loksele lägen så kanske du ska funderar lite på om du kan byta ut din sele till en nättare?! Bara ett tips.

Lycka till!

Liknande trådar

Körning Ännu en selfråga. :crazy: Jag har precis köpt en liten welshponny som ska vara endel körd. Dock med skitsele och är då inte van vid...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: Kickis
·
Körning Jag skulle gärna vilja ha lite råd och tips inför förestående köp av diverse utrustning, främst sele då. Jag har en shirevalack som...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp