Idag var min hund billig..

movi

Trådstartare
Bestämde mig för en härlig ridur nu på kvällen..och hunden skulle med!
Jag hade inte ens
hunnit upp i sadeln,så flög fan i hunden,stog vid spåret och väntade på att tåget skulle åka förbi..
I samma veva kommer en herre på cykel med sin hund och ställer sig i jämte..
I vanliga fall skiter min hund i andra hundar,så jag står där..
Rätt som det är så kastar hon sig framåt och bara vrålar,varpå hästen far åt sidan,och gubben bara "ojdå",men kopplet har ett slut,och det blir tvärstopp,sen står hon där och småmuttrar,och jag står där med en stissig häst,som inte heller är van med en vrålapa till följeslagare..
I det läget valde jag att kontrollera hästen(tåget var på väg),och hunden fick sitta och titta åt ett annat håll,fortfarandes lite muttrandes..

Tåget kommer,vi går över..och där släpper jag hunden,som vanligt..Där,just där,står den billiga hunden och bara tuggar gräs..
Och bara skiter i att jag ropar..Rider fram till henne,och skramlar till med nyckeln,då vaknar hon..

Rider vidare med en någorlunda glad hund..tills ett lerfyllt dike dyker upp..jippi(ja,för hunden..jag såg slutresultatet framför mig)!
I far hunden och bara springer järnet,och sen ut på stubben och har dårryck..
Ni kan inte i er vildaste fantasi gissa hur hunden såg ut..lägg till lite till på bilden ni ar framför er..

En njutfull ridtur? Nja,jag har haft mysigare turer med häst och hund..Då hon inte varit vrålapa,stendöv och gyttjebrottare..

Sv: Idag var min hund billig..

:rofl::rofl::rofl:
Känns igen allt förväl de där....!!!
speciellt när man har vita hundar med mkt päls.....vet inte va de är, men gytjepölarna blir som magneter för dem å vips ligger de där i å sprattlar för fullt, och sen totalryck runt i skogen eller ut på nån åker, och själv sitter man där på en häst som tycker hundarna är såå barnliga och som man INTE behöver vänta in!! :angel:
Och folk som går förbi bara skrattar, medans man själv är så röd i ansiktet att man kan explodera......!!! :D
Ja, de ÄR härligt att vara hundägare :love:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 111
Senast: Luff
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 368
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 749
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka