Idag var det dags för återbesök!!

J

Jacky

Hejhej,

Tänkte uppdatera er som jag har fått råd och stöd av när jag var deppig:) Jag har skrivit om min dotters ponny som har fått en gaffelbansskada i september och sedan dess har stått i sin lilla sjukhage. Idag var det dags för återbesök och guuud vad jag var nervös:crazy:

När vi hade lastat ur pållen kom vi in på kliniken och han var kolung. Veterinären bad oss att skritta fram till henne och då visade han ingen hälta (vilket han iofs inte heller gjorde när vi var inne för första besöket) Travade lite och då visade han hälta fortfarande (trodde inte heller att den hade slocknat helt!) men jag tyckte att han inte haltade som på första besöket men vet sa att han inte hade blivit bättre på dessa 7 veckor. Hmmmm lustig...men tänkte jag....jag har inte hennes kunskap och inte hennes ögon så jag har säkert sett fel eller velat se en mindre hälta :confused: I alla fall....pållen fick lungnande för att kunna ta ett UL och röntgen och när vi var inne i röntgenrummet kom vet in och sa: Nu har jag varit alldeles för pessimistiskt.....uhhh sa jag.....jo...för när ni var här sist då var han dryggt 2 grader halt och nu var han 1 grad halt.....hmm sa jag...var han dryggt 2 grader initialt eller efter böjprovet frågade jag....Nej initialt ....alltså har han blivit mer än 50% bättre på 7 veckor! Kanon :banana: UL visade också stor förbättring angående blödningen i gaffelbandet. Det syntes fortfarande men inte alls lika mycket och hon var positivt.....samma på röntgenplåterna....allt ser hoppfult ut :bump:
Jag frågade så klart vad hon tror .... om han kommer att bli ridbar igen för att jag märker på honom att hans busiga han har försvunnit litegrant när han står i skukhagen ....men hon sa så här: Han kommer inte att gå elitnivå (vilket inte är vårat mål heller :p ) men låga klasser och vanlig ridning kommer han förmodligen att klara av utan problem.
Klart att vet inte kan ge nogån garanti...det kan nog ingen göra men hon tror på honom:) Nu får vi öka hans hage litegrant och dottern får börja skritta honom 5 minuter i början på fast underlag...sedan 2x5 minuter nästa vecka och sedan öka det suggestivt tills vi är på 35 minuter om 6 veckor och då ska vi på ÅB igen.

Är så glad att han verkar klara läka skadan.....vi ska ta det luuuuungt så att skadan inte kommer upp igen. Vet sa också att hon tror att han får sättas igång efter nästa ÅB. Men det får vi ta när vi är där :cool:

Ville bara berätta.....fick ju stöd av er när jag var så deppig förra gången :)

Jacky

Sv: Idag var det dags för återbesök!!

Det var roligt att höra, Jacky! Hoppas det går fortsatt bra för er!
Lejonelle

Visst är det positivt!:) Jag sjönk genom marken när hon sa att han inte hade blivit bättre alls (i början ) ...känndes liksom all hopp försvinna men tack och lov hade hon fel :) Vi är mycket medveten om att vi inte är i hamn än men det finns hopp....och det känns himla bra:)

Kram Jacky ;)

härligt att höra att det går åt rätt håll :idea: jag håller tummarna för att det fortsätter i samma takt :D

Tack snälla! tummarna behövs:) Det kan ju alltid hända något med våra älsklingar :)

Jacky

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite feedback från er med erfarenhet av detta. Torsd före midsommar hittade medryttaren vår häst med väldigt svullet...
Svar
9
· Visningar
4 373
Senast: NovaW
·
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 444
Senast: Nethril
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·
M
Hästvård jag har en 5 åring häst som jag tävlar hoppning med. I maj det här året så gick vi omkull på en träning och efter det så påvisade hon...
Svar
3
· Visningar
2 445
Senast: qnockout07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama