Idag kommer en ny katt! :D

P

PonnyBus

Wie! Idag kommer en till cornish till hem till mig på prov :) Som sällskap till det lilla svarta monstret..

Det jag vet är att det är en äldre kastrerad hane, nyvaccinerad och nyavmaskad. 6 år om jag inte minns fel och cremefärgad. Har för mig att han hette oskar.

Det är min grannes katt som hon sålde för ett par år sedan och nu hittat på blocket :crazy: Där stog det att han hade haft ett antal hem och nu ville ha ett sista. Han stog på avlivningslistan hos vetrinären så grannen köpte tillbaka honom men hon har just tingat en doberman och bor på 38 kvadrat..

Jag är jättenervös, men skulle det inte funka så får han flytta till grannen ändå.
Håll tummar och tår att allt är som det ska och dom kommer överens :D


Hur lång tid ska man ge dom ungefär? Hur är bäst att föra ihop dom?

Nu e jag nervös:love:
 
Sv: Idag kommer en ny katt! :D

moderator kan ta bort tråden då det inte blev någon katt.
 
Sv: Idag kommer en ny katt! :D

Vad tråkigt. :(

Undrar varför han hade haft så många hem för, stackaren? Raskatter brukar ju vara attraktiva.
 
Sv: Idag kommer en ny katt! :D

Jag hittade en tråd på ett annat forum där det står att han kräks flera gånger om dagen, är jättestressad och inte mår bra.. Det var för ett par månader sedan och hon funderar på att omplacera honom. Det var inget som varken jag eller min granne visste något om och hon hade inte en tanke på att upplysa oss heller:grin:

grannen tar hem katterna i alla fall och ger dom några veckor, blir de inte bättre så tar hon bort dom. Hur mycket mitt hjärta än värker kan jag inte riskera Junos hälsa.

Fyfan för alla jävliga människor det finns. Inget som gör mig argare än när folk missköter sina djur och är oärliga.. :mad:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 733
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 938
Senast: Sol
·
Övr. Hund Jag börjar känna mig rätt uppgiven och ledsen över min hundsituation och skulle behöva lite goda råd... I höstas tog jag en...
2
Svar
34
· Visningar
3 227
Senast: Hyzenthlay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp