idag blev min bil attackerad...

M

mardley

av en lerig, blöt, trebent vovve, som absolut skulle följa med mig hem. :smirk: Jag var på väg till stallet, var tvungen att kliva ut ur bilen för att öppna grinden, och hips vips kommer nån labrador-aktig blandras med tre ben (ett bakben var bara en stump) flygandes rätt in i min bil. Han var skitglad, lerade ner hela framsätet innan han glatt skuttade till baksätet, på min vita jacka som numera är brun, och även på min uppsats som jag skulle lämna in.... Det tog säkert 10 minuter innan jag fick ut honom. Han var så blöt att det droppade. När jag väl fick ut honom ur bilen kom hans kompis, nån annan byracka, och ville också följa med på biltur. Suck. Ringde numret som stod på halsbandet, inget svar. Hundarna följer efter bilen ända till stallet, (hade ingen aning om att en hund på tre ben kunde vara så snabb!) skrämmer slag på stackars katten, springer rätt in i elstängslet till hönsgården, ylar så högt att stallägaren höll på att flyga av unghästen, och sedan springer dom båda runt stallet i typ en halvtimme, skällandes. Går inte att fånga.

Blir less på att folk i det här landet (USA) inte kan hålla reda på sina hundar! (inte alla, men många) Har man brytt sig tillräckligt för att operera bort benet på hunden kan man väl för tusan se till att den håller sig hemma? Det är lika förundransvärt hur man tror att hundarna bara mirakulöst ska stanna på bakgården när man far till jobbet i 9 timmar.

Ville inte få fram med så mycket, egentligen, bara lite torsdags-klagning. ;) Bilen blev i alla fall städad...
 
Sv: idag blev min bil attackerad...

Hur gick det sen då? Fick du tag på ägaren?
 
Sv: idag blev min bil attackerad...

det tog ca 2 timmar att städa bilen, men jag fick ett "ryck" och tvättade utsidan också. Så jag fick i alla fall en renare bil i slutändan.

Jag ringde ägaren igen och lämnade ett meddelande, hundarna sprang iväg, antar att dom vet vart hemma är. Stallägaren kände igen en av dem, de bor inte långt borta. Så jag antar då att dom kom hem, annars hade väl ägaren ringt. (Om han/hon brydde sig dvs)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blir galen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag har testat allt. Min dalmatiner gnäller/piper/ylar/skriker i bilen. Den...
2
Svar
29
· Visningar
12 317
Senast: Migo
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 202
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 126
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 792
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp