ID märkning

CA

Trådstartare
Min hund hade redan ett ID chip när jag köpte henne, och var vaccinerad. Och namnet hon blev vaccinerad och chippad i var hennes gamla namn, Saga.

Men nu har jag bytt namn på henne, och hur funkar det? Är det gamla namnet inreggat på ID chippet, och isf, går det att ändra?

Ska registrera henne i SKK genom en specialbeställd blankett, men vilket namn ska jag regga henne i?

Hoppas ni förstår vad jag menar

Tack på förhand / Camilla

Sv: ID märkning

Vi har också bytt namn på vår ena reggade hund, men vi har inte brytt oss om att ändra då det är en bagatell enligt vårt tycke, enda gången vi får använda det reggade namnet är vid utställningsanmälan. Tycker du det har någon större betydelse för er??

Hon har ingen stamtavla, det är en blandrashund.

Men hur blir det när man tävlar, måste man skriva in namnet som hunden är reggad på IDchippet då eller hur funkar det?
Så det går alltså att byta på ID chippet? Vem kontaktar man då? Den som satte in det?

Ok Ni ska ändra namnet i hundägarregistret..
Frågan är ju om inte det i så fall behöver ändras hos jordbruksverket då också, så att namn och idnummer stämmer på alla ställen så att säga..
Har ni någon form av identifikationspapper på hunden ??
Ex vaccinationsintyg, så be vet. skriva ut ett nytt, med det nya namnet där ni klistrar in chippnummret.

Så hon är alltså registrerad där? Enligt ägaren var hon inte reggad någonstans, men hon kanske blev det "automatiskt" genom chippet?
Hur tar man kontakt med hundägarregistret? Eller tar vet. det?
Ja, hon har vacc.intyg.

Då ska jag göra det så snart som möjligt då.
tack för hjälpen=)

Om det inte blivit inskickat till SKK / Jordbruksverket att hunden är Chippad, så behöver du ju inte ändra någonstans heller.... Kolla först upp vart det finns registrerat att hunden är chippad och utgå från det..!!

Jag hade inte krånglat med det. Utan kalla henne för vad du vill, men när du tävlar skriver du i det andra namnet. Det har ju ingen betydelse. Så har ju nästan alla som har renrasiga, inte många kallar ju hunden vad som står i stamtavlan.

Ja, jag ska höra mig för hur det blir. Annars får det bli så som du skrev=)

Är det registrerat att hunden bytt ägare? Om hon tex skulle komma bort så vill du väl att polisen ska ringa dig och inte den gamla ägaren :) Kolla var hon är reggad och ring dom. Om hon är reggad hos jordbruksverket och du fick alla papper med henne så ska där finnas ett kvitto med chipsnummret.

Dom enda papprena jag fick var en vet.bes. och ett vacc.kort. Och på det stod det hennes chipnr..men jag ska ta kontakt med hennes vet. och fråga hur jag ska göra =)

Ja, jag vill ju att det ska finnas klarheter vem som äger hunden, om hon nu är reggad någonstans.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag undrar hur det fungerar för en hund som är reggad antingen på SKK eller jordbruksverket. Med tanke på hundstölder så kan man väl...
Svar
5
· Visningar
872
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 337
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA