Icke matglad häst!? Behöver tips!

M

Miilk

Hej!
Jag har ett varmblodssto på 20 år hon har rätt så lätt att gå upp i hullet, och hon har förut ätit betfor men sen ca ett år tillbaka har hon gått på kraft grund och havre+vitlök och lite sånt... Och de har gått jätte bra, sen för ett tag sen så "slutade" hon äta lite, hon åt lite men inte allt och då blötte jag grunden och hon åt bättre sen har hon ätit torrt men med morötter i.

Sen för några dagar sen så flyttade vi hem henne och hämtade även min systers häst dom har gått tsm förut och de har gått bra och så, min häst är lite nervös hon är lugn så länge den andra hästen är i närheten men så fort hon försvinner så blir hon väldigt spänd och så :crazy:

Och nu äter hon jättedåligt.. hon äter om hon får bara grund men inte havren eller något annat ? och i o för sig kan hon väl gå på grund ett tag men hon måste få i sig mer, hon rids ca 6 dagar i veckan så hon går rätt så mkt och behöver också foder som "räcker" så att hon kan bygga muskler och så, min fd. ridinstruktör sa förut till mig att jag skulle ge henne mer havre för att hon skulle kunna bygga bättre muskler.

Jag har provat ge henne Shy Feeder-B som jag har hört många hästar tycker om men min häst är inte direkt förtjust i de, så om någon har nått bra tips?

Väldigt tacksam för svar!
/Emely

Sv: Icke matglad häst!? Behöver tips!

Jag vill inte skrämma dig, men min gamla betedde sig ungefär likadant och hade erlichios.. Blodprov kanske för att utesluta? jag kollade tänderna på min i första hand, sen blodprov.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 872
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 258
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 847
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka