I valet och kvalet..

Zody

Trådstartare
..står vi alltså nu. Jag har efter mycket om och men näääästan lyckats övertala sambon till att vi ska ha tillökning i familjen, men än är det inte riktigt klart. (håll tummarna tack ;))
Vi (eum okej, mest jag eftersom han inte bestämt sig än) dividerar fram och tillbaka mellan raser och kommit fram till att antingen så blir det en Maine Coon eller så blir det en Norsk skogskatt. Sambon föredrar coonen just för dess storlek, "det där är en riktig katt" men samtidigt gillar han skogisarna med. Själv tycker jag det är supersvårt och behöver därför lite experthjälp :)
För- och nackdelar med de båda raserna? Några rastypiska sjukdomar?
Upplys mig om allt och inget, det behövs tror jag.

Sv: I valet och kvalet..

MaineCoon testas för HD, köp bara av uppfödare som testat båda föräldrar. Likaså HCM, en hjärtsjukdom ska testats för och där ska uppfödarna testa regelbundet eftersom det kan komma upp sent i livet.
Skogisarna (det heter förövrigt Norsk Skogkatt, inte Norsk Skogskatt) har jag mindre koll på. Sök reda på deras respektive rasring, där står nog det mesta ni behöver veta utöver detta. Ifall ni inte får svar här alltså.

Lycka till med övertalningen, tyvärr har jag inte mer att tillföra då jag inte kan något om ras katter så sett.

Tja, det där med övertalningen går ju kanske sådär :crazy:
Blir så himla frustrerad, hans argument till att "det är så jobbigt med två" håller inte, och hur jag än vrider och vänder på det så är han negativt inställd. Blä! :(
Ska jag vara ärlig känns det inte bra alls, jag låter honom hållas med alla hans intressen, hur trista och jobbiga jag än tycker att de är just för att det är hans intresse. Men kan han göra det samma för mig? Knappast. Suck, män.

MissFideli: Tackar! Självklart ska det vara skogkatt, jag lyckas alltid få in ett S där av någon mystisk anledning. :)

Jo min kille är likadan fast han sa, "du får skaffa en till men jag vill inte att du gör det"....blä hatar det svaret man får så dåligt samvete men jag skaffade tillslut ändå en till kattunge å hon har charmat min sambo som bara den.
Så jag tycker att om du vill skaffa en till katt så gör det!

Det blir en till! :bump:
Ska iväg och kika på 3 små liv på fredag, ska verkligen bli jätteskoj.

På fredag är det tre skogisblandningar (huskatt med andra ord).
Har fått kompromissa lite med sambon och han har även fått mig att inse att jag faktiskt inte har råd att lägga i princip en halv månadslön på en katt i dagsläget då jag ev. mister mitt vik. i slutet av oktober och måste gå över till att jobba som timmis. Men en renrasig skogis kommer det bli i ett senare skede ;)

Liknande trådar

Z
Övr. Katt Behöver lite fler åsikter då min närmsta bekantskapskrets tycker jag är hel knäpp. Har blivit mer och mer sugen på att skaffa en katt...
Svar
13
· Visningar
872
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama