En grov missberäkning gjorde att mina tackfor tog slut betydligt tidigare än jag förväntat mig, över påskhelgen. Och jag kommer ha svårt att hinna med att åka på Latmännen och köpa nya de närmaste dagarna. Däremot vet jag ju att nyöppnade stormarknaden i trakten säljer diverse hästfoder och dessutom har öppet p åännandag påsk, så jag tänkte komplettera därifrån med både det ena och det andra (även en av hästfodersorterna tog slut, av samma skäl)
Nu klurar jag på vad jag bäst kan ge till fåren - högdräktiga tackor?
Kan man tänka sig att havrekross+lusernpellets kan fungera? (det är den danska lusernen med mindre pellets än den som säljs på Latmännen) Ska jag blanda i något annat? Betfor? Soja? Eller nån helt annan variant - vad?
Detta får bli en tillfällig lösning ett tag, tills jag tar mig till Latmännen igen.
Nu klurar jag på vad jag bäst kan ge till fåren - högdräktiga tackor?
Kan man tänka sig att havrekross+lusernpellets kan fungera? (det är den danska lusernen med mindre pellets än den som säljs på Latmännen) Ska jag blanda i något annat? Betfor? Soja? Eller nån helt annan variant - vad?
Detta får bli en tillfällig lösning ett tag, tills jag tar mig till Latmännen igen.