i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Ja, men jag vet inte vad jag ska tro. Undertexterna på den artikeln var mycket ris. Har varit i kontakt med schäferfolk (som hjälper mig med min schäfer) som har gått på kurs hos honom och de tyckte kurserna var jättebra. Jag skulle börja en annan kurs i feb och de sade, betala hellre en helgkurs hos honom. Vet liksom inte om allt är sant eller???
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Jag har bara läst om honom. Men det jag läst i tidningar är som den här artikeln, och läser jag något positivt så är det från privatpersonenr, men de har även kritik.
Så min magkänsla säger att jag aldrig skulle anlita honom. Och just detta med hot, har jag också hört och läst mycket om, det är ju inte klokt.
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Innan har jag bara hört positiva saker, har dock aldrig gått en kurs för denne och har därför svårt att uttala mig känner jag.
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Haha, förvånar mig inte om allt är sant.
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Ojdå, pinsamt läge. Att dessutom skicka hotfulla sms verkar ju begåvat...

Men jag vet precis vem du menar. Här är ju folk här inne som gått kurs där, är det inte så?

//E
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Ojdå, pinsamt läge. Att dessutom skicka hotfulla sms verkar ju begåvat...

Men jag vet precis vem du menar. Här är ju folk här inne som gått kurs där, är det inte så?

//E

Jag träna en rottweiler i helgen som fått bra med pisk på en av hans kurser. Så frågan är om jag ens kan få den på rätt köl i skyddet att den vågar ta för sig igen.

Lydnaden gjorde den bara det den blev tillsagd o knappt det.
Helt sjukt hur kuvad hunden var o det var just dessa som lärt denna kille hur han skulle göra.
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Han verkar ju inte vettig för fem öre:mad:

"Där kunskapen slutar, tar våldet vid"
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

det var en hel del tyckande i artikeln. men även om hälften är sant så är det skrämmande. att hota folk är så lågt så det bara inte finns. man får hoppas att uppdrag granskning eller insider åker dit med dold kamera. det hade varit mycket intressant.
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Det finns en tråd på www.zoonen.com om detta "företag" där hans tjej har svarat. Hon påstår att de aldrig har hotat någon, bara upplyst... :crazy:
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

hrm...."härmed upplyser jag dig om att vi planerar att krossa dina knäskålar":D


;):rofl::rofl: *ibland är man rolig:D*





Kanske ska tillägga att detta var ett skämt från min sida, som jag skrev ovan har jag aldrig haft kontakt med företaget, och vill dem således inget ont.
 
Senast ändrad:
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

hrm...."härmed upplyser jag dig om att vi planerar att krossa dina knäskålar":D


;):rofl::rofl: *ibland är man rolig:D*





Kanske ska tillägga att detta var ett skämt från min sida, som jag skrev ovan har jag aldrig haft kontakt med företaget, och vill dem således inget ont.

:rofl: :rofl: dagens bästa inlägg :D
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Jag träna en rottweiler i helgen som fått bra med pisk på en av hans kurser. Så frågan är om jag ens kan få den på rätt köl i skyddet att den vågar ta för sig igen.

Lydnaden gjorde den bara det den blev tillsagd o knappt det.
Helt sjukt hur kuvad hunden var o det var just dessa som lärt denna kille hur han skulle göra.

Sånt är ju så lyckat...

Det ser man hyffsat ofta på jakthundar också, de har fått så mycket pisk att de inte ens kan göra vad de blir tillsagda. Vägrar komma på inkallning, lägger sig 20 meter från ägaren osv... Då är det nåt pundhuvud som kallar sig "jakthundinstruktör" som har lärt dem "knepen".
Det är ju en sån hund alla önskar sig:crazy:

//e
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Sånt är ju så lyckat...

Det ser man hyffsat ofta på jakthundar också, de har fått så mycket pisk att de inte ens kan göra vad de blir tillsagda. Vägrar komma på inkallning, lägger sig 20 meter från ägaren osv... Då är det nåt pundhuvud som kallar sig "jakthundinstruktör" som har lärt dem "knepen".
Det är ju en sån hund alla önskar sig:crazy:

//e

Hoppas bara kille såg skillnaden när jag körde Piru och Jääkäri, så han fattar att det är fel väg o gå med stryk. Trots att jag har så otroligt mycket mer i hund och drifter i bägge mina än vad han hade i sin.
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Ja, haha, det var så min tanke gick också.
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Här är ju folk här inne som gått kurs där, är det inte så?

Det stämmer.

Jag har bara positiv personlig erfarenhet av Stefan, dvs det jag själv upplevt genom en 2 dagars kurs.

Vet inte alls vad jag ska tro när jag läser detta, för mig kunde det lika gärna varit två helt främmande personer ( min erfarenhet och er av samma person )

:crazy: :(
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Men så är det ju, man har en personlig erfarenhet och sen finns det den generella.

Vi har ju en här nere (som gjort ett litet Tv-program :angel: ) som jag aaaaldrig skulle gynna på nåt sätt pga mina erfarenheter av honom, dock finns det många som tycker han är jättebra och deras "frälsare".

//E
 
Sv: i kan säkert gissa er till vem det är :-)

Jag upplevde honom som kunnig, men ja jag vet riktigt vad man ska tro efter allt man läst om honom nu..

Hur kunnig han än är så känner man sig lite lurad iom att han ev kör med falska meriter för man betalar ju även för det, annars kunde vi ju lika gärna gått till vilken hyffsat kunnig ( ärligt meriterad ) vakt ( hundförare )

Hm...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Viva
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 013
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp