i just lööööve winter

Gnist

Trådstartare
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Är hon galen undrar ni???

g060.gif

Tänk er följande:

Perfekt sparkföre, nysnö, - 2 grader, 2 vuxna dragvilliga ivriga jämtar på varsin sida om sparken iförda sina dragselar och en fartgalen liten Gnist på medarna :angel:

Snön yrde om oss nu på premiärturen för denna vinter :love: :D

H Ä R L I G T tycker både matte och hundar!!

Senast ändrad:
Sv: i just lööööve winter

Gud vad det låter härligt med torr, ren snö. Man blir ju avundsjuk. Här är dimmigt, geggigt och regn, fy :devil:

Norrland rules :cool: :rofl:

Rolig träning för aktiva arbetshundar och mkt nöje för fartgalen matte :angel:

Pulkan ska snart plockas fram och sedan börjar ju också den lite mer sega tuffa dragträningen för Molly.
Rix får i år trappa ner lite på just den biten och nöja sig med den lite lättare varianten planmarksdragning. Han är ju ändock 9 år nu ..

Ska kolla med Kia om hon kan fota lite i helgen. Misstänker att det kan bli lite besvärligt att fota detta på egen hand :rofl:

Ska vi byta? du får våra -16 grader och min nakenhund som helst ligger under täcket såna här dagar och jag får dina -2 grader, din spark och dina jämtar :angel: Låter inte det som ett bra förslag? *håller tummarna*

:eek:

Är du spritt språngande galen människa :confused:

:rofl::rofl::rofl:

Ärligt talat tror jag nog inte att du skulle vara så nöjd med 2 mkt jagande jakthundar heller, annat än just för sparkturerna då möjligtvis ;)

Men blir de inte vad man gör de till :angel: är väl en baggis att skola om aktiva jakthundar till aktiva draghundar :idea:

Ska bara införskaffa och träna en älg så den lyder röstkommando först.

Sen är det bara att ställa älgen en bit framför, spänna hundarna framför fordonet och ge marchorder till älgen. :cool:

Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid :D

Maken är en totalt urkass fotograf, men det får duga för nu, så kommer bättre bilder sedan när Kia är tillgänglig :D

Spark-20071112006.jpg

Hur lyckas du att hundarna inte far framför`? har du kort koppel?:angel:
Och lyckas ni svänga?

Med lite pli på jyckarna och inlärda röstkommandon går det finfint :)

Går inte att ha för korta koppel om det ska gå bra för dem att dra och jag ska kunna svänga etc.

Oh, vad underbart! Brukar åka med taxen jag, men då får jag sparka på en del själv också ;) Får se om jag kan rota fram sparken till veckan kanske o ta en tur.

:D

Lyx att ha 2-3 jämtar då :angel:

*viskar* Behöver inte sparka mycket alls..Bara njuter av farten :banana:

Vad härligt det såg ut :D, men du har nog rätt i att jag inte vill ha två jakthundar (annat än för draghjälp på sparken då), så jag får väl njuta inomhus med min frysfis istället :p
Btw så får bilden mig att tänka på när min kompis och jag hade brottom till skolan om mornarna och jag tog cykeln och kompisen satt på pakethållaren och höll en hund i varje hand och sen bar det iväg...gick rätt fort med två BC's som draghjälp också, ett under att vi aldrig hamnade i diket för det var inte så stabilt alla gånger :crazy:

1977.png

För att de inte ska bli överkörda, så används "passa" och för att svänga, "sväng vänster" och "sväng höger" sedan givetvis "stanna" och när vi startar "kom igen"/"gå"

Fotade en massa bilder idag (över 120 stycken" men minneskortet ansåg det vara ett bra tillfälle att balla ur totalt, så än har jag bara lyckats plocka 3 bilder från kameran :cry:

Under turen

Bild_1-1.jpg

Bild_2-1.jpg

Och när vi kom hem efter avslutad tur

Bild_3.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Pivo
  • Lymfangit